ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی یکی از سیاست‌های اساسی استان را حمایت از ایده های نو و فناور برای شکوفایی اقتصادی دانست و گفت: از همه ظرفیت های ممکن از جمله صندوق پژوهش و فناوری و صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای حمایت از ایده های مبتنی بر دانش حمایت می کنیم.

محمدمهدی شهریاری چهارشنبه‌شب در نشست امضای تفاهم نامه استانداری و صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته با تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه (س) بر ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت با همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد و افزود: تجاری سازی صنایع نوپا از طریق تسهیلات و ضمانت نامه های لازم می تواند امید آفرینی را در قشر نخبه تقویت و از فرار ایده ها از کشور جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: بروکراسی اداری در برخی مواقع موجب دلسردی استارت آپ ها و نخبگان عرصه دانش بنیان شده و لازم است بیش از پیش از این حوزه حمایت شود.

استاندار آذربایجان غربی با استقبال از افتتاح دفتر نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان، این مجموعه را ظرفیتی مناسب برای کمک به خلق ثروت دانست‌.

شهریاری گفت: استان از سرمایه های متخصصی بهره می برد که با حمایت های مادی و معنوی می توانند سرمنشا تحولات درخشانی در اشتغال باشند.

رضا تقی پور مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته نیز در این مراسم سیاست‌ها و ماموریت های این صندوق به عنوان یک حامی جدی از صنایع پیشرفته و دانش محور را تشریح ساخت.

به گزارش ایرنا، روز گذشته همچنین صندوق حمایت از تحقیق و توسعه صنایع پیشرفته در آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: این دفاتر به منظور توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت  به منظور تمرکززدایی از پایتخت افتتاح شده است.

رضا نقی‌پور  افزود: از جمله اهداف افتتاح این دفتر می‌توان به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های استارت آپ، واحدهای فناور و کلیه شرکت‌هایی که در لبه دانش حرکت می‌کنند، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: حمایت‌های مختلفی از جمله حمایت‌ها در قالب ارائه تسهیلات صدور ضمانت نامه، خدمات کارشناسی به منظور توانمندی این شرکت‌ها و سرمایه گذاری ریسک‌پذیر ارائه می‌شود.