رشت _ ایرنا_ رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: رفع مشکل دفن زباله در گیلان نیازمند سرمایه گذاری از طریق دولت است ضمن اینکه شهرداری هم باید به طور جدی تر به مساله ورود کند .

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشان امروز پنجشنبه در سفر خود به استان گیلان به عنوان هیات همراه رییس قوه قضاییه در 

بازدید از سایت دفن زباله سراوان رشت  با تاکید بر لزوم راه اندازی زباله سوز بیان داشت: دفن زباله در این مکان و معضلات ناشی از آن ، مشکل جدی مردم است که رفع آن به کار جدی و انقلابی نیاز دارد .

"محل دفن زباله" سراوان رشت از معضلات محیط زیستی گیلان است و  روزانه ٨٠٠ تا هزار تن زباله در آن تخلیه می شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت محیط زیست  اضافه کرد: یکی از معضلات استان گیلان و شهر رشت پسماند است که سال ها این معضل وجود دارد. این مشکل موجب آلودگی زیست محیطی می شود به آب های زیرسطحی سرایت کرده و آن را آلوده می کند و بخشی از آب های ناشی از زباله به دریا وارد شده و آسیب هایی به دریا می زند.

حجت الاسلام و المسلمین  درویشان همچنین به همراه مسئولان استانی از واحد تولیدی کارخانه ایران پوپلین در رشت و مجموعه کارخانه پارس خزر در شهر صنعتی رشت بازدید کرد.

کارخانه ایران پوپلین دارای حدود ٢٧٠ نیرو است که در آن انواع ملحفه و پارچه تولید می شود  و از چند ماه گذشته نیز تولید حریر در این کارخانه آغاز شده است.

در کارخانه پارس خزر نیز انواع لوازم برقی خانگی از جمله چرخ گوشت، جاروبرقی. پنکه ، آبمیوه گیری، ماشین لباسشویی، پلوپز، بخاری و تخم مرغ پز تولید می شود و با هفت شرکت دارای بیش از دو هزار و ۵۰۰ نیرو است.