زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: این رشته ورزشی زنجان با تلاش و فعالیتهای جدی در مسیر رشد و ترقی بیشتری قرار گرفته است.

علی خلیلی، بعدازظهر پنجشنبه در مجمع عمومی و سالیانه هیات وزنه برداری استان زنجان که با حضور داوود باقری نایب رییس فدراسیون این رشته ورزشی و اعضا هیات و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، افزود:   این هیات برای رشد و شکوفایی این رشت ورزشی و تربیت ورزشکاران برتر و توانمندتر به صورت برنامه ریزی شده و عملیاتی، پیش می رود و برای رسیدن به نقطه مطلوب و مناسب، اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، ترسیم کرده است که نتایج مثبت آن در آینده نه چندان دور نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه ورزش وزنه برداری زنجان تاکنون قهرمانان فخرآفرین زیادی را تربیت کرده است، اظهار داشت: هیات وزنه برداری زنجان با اجرای طرح استعدادیابی و حرکت های ارزشمند خود در راستای شناسایی ورزشکاران مستعد و توانمندتر و استفاده از مربیان مجرب، در آینده نه چندان دور نیز قهرمانان خوبی را تربیت و تحویل جامعه ورزش کشور خواهد داد.  

خلیلی، به تعطیلی اماکن و باشگاه های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: تعطیلی مکان های ورزشی، باعث آسیب ورزش زنجان شد اما به خاطر حفظ سلامت ورزشکاران و خانواده آنان، به محدودیت های کرونایی به منظور  مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلاء فعالان در عرصه ورزش، خوب عمل شد که این جای تقدیر است.

وی افزود: با توجه به ابلاغیه اخیر، تمام رشته های ورزشی در چارچوب رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت و مدیران اماکن ورزشی نیز باید بر رعایت پروتکل ها و شیوه نامه ها از سوی ورزشکاران و مربیان، نظارت کامل و دقیق داشته باشند.    

عملکرد هیات وزنه برداری زنجان قابل ارج است

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: هیات وزنه برداری زنجان در طول چند سال اخیر با برنامه ریزی ها و پی گیری های خود، عملکرد خوب و مناسبی را داشته است که این جای تقدیر  دارد.

محمدعلی حمزه پور، افزود: این هیات با توجه به تلاش های صورت گرفته و بکارگیری از مربیان مجرب و توانمند، توانسته است قهرمانان خوبی را در سطح ملی، آسیایی و جهانی، معرفی کند که امید است این روند همچنان با قوت بیشتری ادامه یابد.

وی تصریح کرد: هیات وزنه برداری استان زنجان با توجه به فعالیت ها و عملکرد خوبی که داشته است جزو هیات های برتر این استان محسوب می شود که به حتم آینده درخشان تری برای این رشته رزشی زنجان، متصور است.

توجه به منش پهلوانی و اخلاقمداری در ورزش وزنه برداری جدی است

رییس هیات وزنه برداری استان زنجان نیز گفت: منش پهلوانی و اخلاقمداری در این رشته ورزشی زنجان مورد توجه جدی قرار دارد و نهادینه کردن این مهم در میان ورزشکاران و مربیان این رشته ورزشی در راس و اولویت کاری این هیات است.

سعید امیدی با تاکید براینکه احترام به پیشکسوت، فراتر از بحث قهرمانی است،  افزود:  در حال حاضر مجموعه ورزش وزنه برداری، یک تیم متحد و منسجم است و فعالان این عرصه به اصول و اخلاقمداری پایبند هستند.

وی با بیان اینکه توجه به مقوله مهم استعدادیابی، موجب رشد و شکوفایی ورزش می شود، اظهار داشت: این هیات طرح استعدادیابی را با تمام توان انجام می دهد و در این ایام که بیم ابتلاء ورزشکاران به بیماری ویروس کرونا وجود دارد بنابراین این طرح به صورت مجازی اجرا می شود که نتایج خوبی را نیز داشته است.

امیدی، تصریح کرد: در طول سه سال گذشته (۹۶ تا ۹۸)، وزنه برداران این استان با حضور در مسابقات موفق به کسب ۳۵ نشان کشوری، سه نشان بین المللی، هفت مدال آسیایی و ۱۶ نشان جهانی شده است.