اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: بنای مسئولان نظام و مقام معظم رهبری، رییس جمهوری، اعضای هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی در جهت حل مشکلات و ارائه راه حل مسائل مردم است.

به گزارش ایرنا ، عباس رضایی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شاهین شهر در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان افزود: باید با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف، شناخت درستی از راه امام و انقلاب داشته باشیم.

وی گفت: در جلسات شورای اداری مشکلات و موارد مردم مطرح می‌شود که از دستاوردهای نظام است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از روش های شناخت قیاس است، نعمت بزرگ انقلاب که اکنون غرق در این نعمت هستیم را باید با گذشته قیاس کرد.

وی اضافه کرد: باید قدر نعمت انقلاب و مقام معظم رهبری را بدانیم و شاکر آن باشیم، درست است مردم با مسائل و مشکلات مواجه هستند اما مشکلات کنونی به ویژه مشکلات معیشتی و کمبودهای موجود از دستاوردهای نظام نیست بلکه مسائل قبلی و یا ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه و یا مدیریت نادرست بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۸۶ میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود وجود دارد که باید صرفه جویی در مصرف آب مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان گفت:  صنایع استان اصفهان تا شعاع ۵۰ کیلومتری یک قطره مازوت مصرف نشده است و مازوت در کارخانه‌های اصفهان پلمب شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سلامت مردم اصل مسلم است، بیان کرد: آلودگی هوای استان اصفهان ناشی از موتورسیکلت، خودروهای شخصی و اینورژن است.

وی خاطرنشان کرد: نیازهای اداری راه و شهرسازی شهرستان احصا و در فرمانداری شاهین شهر مورد بررسی قرار بگیرد.

رضایی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به وضعیت اتوبان معلم (اصفهان- شاهین شهر) رسیدگی کند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری و اشتغال در استان گفت: در آغاز فعالیتم در استانداری نرخ بیکاری در استان ۱۳.۹ درصد بود اما اکنون به ۱۰.۴ درصد رسید که در شرایط تحریم و کرونا این اتفاق نعمت است.

به گفته استاندار اصفهان، متاسفانه از مجموع نرخ بیکاری استان هشت درصد آن دانش آموختگان بیکار هستند. 

۶۱ پروژه در دهه فجر در شاهین شهر افتتاح می‌شود

 فرماندار شهرستان شاهین شهر گفت: ۶۱ پروژه در دهه فجر در شهرستان شاهین شهر با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان به بهره برداری و ۲۱ پروژه کلنگ زنی می‌شود.

اسفندیار تاجمیری افزود: موقعیت جغرافیایی و ارتباطی شهرستان شاهین شهر در دروازه اصفهان بزرگ واقع شده و دارای ۶ شهر، ۲ بخش، ۱۴روستا و ۱۵۷ آبادی است.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهین شهر نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، تصریح کرد: ۹۵ درصد جمعیت شهرستان شهرنشین هستند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر اضافه کرد: متوسط رشد سالانه جمعیت شهرستان ۳.۶۱ درصد و رتبه نخست استان به این شهرستان اختصاص دارد.

تاجمیری گفت: این شهرستان باسوادترین شهر استان و دومین شهر باسواد کشور شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهین شهر رتبه اول توسعه نیروی انسانی استان را دارد، اظهار داشت: ۱۱ مرکز دانشگاهی با جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفر دانشجو و جمعیت ۴۰ هزار نفری دانش آموزی در این شهرستان قرار دارد.

به گفته فرماندار شهرستان شاهین شهر، این شهرستان تاکنون هفتصد شهید و ۱۸۰۰ جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی و گردشگری با ارزش به ویژه در بافت سنتی و تاریخی شهرستان در بخش مرکزی، میمه، شهر گز، شهر گرگاب قرار دارد همچنین ۲ قنات ثبت شده جهانی متعلق به میمه است.

تاجمیری اضافه کرد: شهرستان شاهین شهر به لحاظ صنعتی، تولیدی و زیرساختی رتبه نخست ارزش افزوده صنعتی و رتبه دوم تولیدات صنعتی را دارد و دارای شهرک‌های صنعتی پویا و قطب‌های صنعتی تولیدی با ۸۵ هزار جمعیت کارگری است.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای صنایع ملی و نشان دار، صنعت هوایی، صنایع دفاعی، فرودگاه، اتوبان، آزادراه و قطار با سرعت است.

فرماندار شهرستان شاهین شهر خاطرنشان کرد: طی چهار ماه گذشته سه پروژه ملی با حضور ریاست جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: متاسفانه شهرستان شاهین شهر رتبه دوم نرخ بیکاری استان را داراست که در حوزه آسیب‌های اجتماعی و طلاق قابل توجه است.

تاجمیری گفت: توسعه فرودگاه هواپیماسازی، منطقه ویژه اقتصادی، قطار حومه‌ای و طرح‌های شاخص اشتغال سرمایه گذاری نگاه فراتر می‌طلبد.