کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ایران اسلامی از معدود کشورهایی است که استعمارگران جرات زورگویی به آن را ندارند، گفت: ما باید علاوه بر پیشبرد اهدافمان در گام و چله دوم انقلاب بتوانیم تمام دستاوردهایمان را تثبیت کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر کرمان ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی  افزود: انقلاب اسلامی ایران بر سه رکن استوار است که در بقای انقلاب مهم هستند.

وی ادامه داد: نخستین رکن آن اصل آن اسلام است که مردم اهداف و آرمان هایشان را یکی می کنند و این اسلام است که جامعه را یکپارچه می کند.

وی اظهار داشت: اسلام یک ایدئولوژی است که نوع برخورد با دشمن  و راه مواجه با بسیاری از امورات را روشن می کند.

این مسئول تصریح کرد: مورد دوم "مردم" هستندکه وفاداری خود را بارها به نمایش گذاشته و این کشور را از مسیرهای سخت عبور دادند و راسخ اند که این پرچم را به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) تحویل دهند.

حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه "رهبری" رکن سوم انقلاب ماست، گفت: امام انسجام را در بین مردم به وجود آورد و آن را پیش برد و ما امروز به استقلال خود در ورود به دهه پنجم انقلاب، به دستاورد های بزرگ و روحیه انقلاب افتخار می کنیم.

امام جمعه کرمان بیان کرد: توجه به خدا در گذرگاه های سخت، بهترین نجات دهنده است، نجات دهنده از اضطراب هایی که در مقابلمان است.

وی ادامه داد: یکی از نعمت های بهشتیان، احساس امنیت و آرامش است، قرآن بارها به این امنیت و آرامش اشاره می کند. 

حجت الاسلام علیدادی  با بیان اینکه ما از چیزی می ترسیم که در آن جهل داریم، اذعان کرد: این یکی از دلایلی است که از مرگ می ترسیم، امام باقر در تفسیری از امنیت و عدم وجود ترس در بهشت می فرمایند، آنجا جوانی است که هیچگاه پیری را نخواهید دید؛ ترس از جنگ و ظالم، ترس از دزدید ترس از تحقیر و هیچکدام از ترس هایی که می شناسیم در آنجا معنایی ندارد. 

بانوان نیمی از سرمایه های اجتماعی جامعه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به جایگاه والای بانوان در جامعه گفت: بانوان در جریان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش بی بدیل را ایفا کردند و امروزه موثر بودن بانوان بر کسی ‌پوشیده نیست. 

فاطمه سادات حسینی با اشاره لزوم توجه به نقش بانوان تصریح کرد: ما اگر بخواهیم در زمینه های مختلف موفق باشیم باید به تمام سرمایه های اجتماعی توجه کنیم که نیمی از این سرمایه بانوان هستند.

وی افزود: سند توسعه اشتغال بانوان، طرح اقتصادی مشاغل بانوان و طرح های دیگری که تدوین کردیم تا مسیر برایمان مشخص و هموار شود همچنین بیش از ۱۰ هزار ساعت آموزش برای بانوان برگزار شد.

این مسئول تاکید کرد: اولین بازارچه مجازی برای بانوان و ایجاد ده ها خانه مهارت را ایجاد کردیم؛ ساماندهی فرم مدارس و مراکز بیمارستانی را انجام داده بودیم و با آغاز کرونا زیرساخت های تولید ماسک و لباس بیمارستان فراهم بود.

مدیرکل اموربانوان اذعان کرد: برای اولین بار در ایران ۲ هزار ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی برای بانوان تحت پوشش راه اندازی شد.