ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین آمار، ۷۷ بیمار کرونایی دیگر در مراکز درمانی استان بستری شدند که نشان دهنده آغاز روند افزایشی شیوع کرونا در شهرستان های مختلف است.

دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی شناسایی شد که ۳۱ درصد آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

وی تاکید کرد: روند فوت شهروندان استان بر اثر ابتلا به کرونا نیز همچنان ادامه داشته و با اضافه شدن سه نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل فوتی های ناشی از این ویروس در استان به سه هزار و ۵۳۲ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان نیز طبق آخرین آمار به ۱۰۶ هزار و ۳۹۲ نفر افزایش یافت.

آقازاده اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۳۹۲ نفر در مراکز درمانی استان بر اثر ابتلا به سندرم حاد تنفسی بستری بوده که از این تعداد ۲۲۵ نفر مشکوک و ۱۶۷ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ هستند.

وی گفت: همچنین از این تعداد، ۱۲۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و ۲۶ نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۰۶ میلیون نفر در دنیا و افزون بر یک میلیون و ۴۵۲ هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شده اند.