بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد با میزان بدهی ۸۲ میلیارد ریال در زندان‌های این استان محبوس هستند.

عبدالرحیم گرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد استان ۷۵ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند که چشم به کمک خیران برای رهایی خود دارند.

وی با بیان اینکه ۲۰۳ زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری از زندان های استان آزاد شدند، افزود: از مجموع این تعداد ۱۹۸ نفر مرد و پنج نفر زن هستند.

گرجی، میزان بدهی مددجویان آزاد شده از زندان های استان را ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان ۲۵۰ میلیارد ریال با همت مددکاران از شاکیان این افراد رضایت گرفته شده است.

وی افزود: از این میزان ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه، چهار میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه کشور، ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال از محل تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان، ۷۰ میلیارد ریال از محل اعسار، پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل آورده خانواده مددجویان و مابقی با کمک نیکوکاران تامین شده است.

وی اظهار داشت: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت چک، سفته و نفقه به تحمل حبس محکوم شده اند.

گرجی میزان بازگشت به زندان رهایی یافتگان از زندان در این استان را کمتر از میانگین کشوری دانست و گفت: بازگشت مجدد مددجویان به زندان در کشور ۱۵.۸ درصد و در خراسان شمالی ۱۵.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه هم اینک هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند اظهار داشت: با توجه به اینکه از نظر سرانه نسبت به میانگین کشور وضعیت بهتری داریم تلاش می کنیم در این زمینه به استانداردهای جهانی برسیم.

شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیرین و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.