تهران-ایرنا- یکی از رهبران جنبش انصارالله در واکنش به درخواست انگلیس برای اهدای واکسن کرونا به یمن گفت که ویروس سلاح‌های ارسالی انگلیس به کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور استفاده در جنگ یمن، مرگبارتر از کرونا است.

 به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به اظهارات مسئولان انگلیسی درباره اعطای واکسن کرونا به یمن اظهار داشت: ویروس سلاح‌هایی را که به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌فرستید، متوقف کنید.

محمد علی الحوثی در صفحه توئیتر خود خطاب به انگلیس نوشت: اگر می‌توانید جلوی ویروس سلاح‌های مرگبارتر (از ویروس کرونا) را که برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و متجاوز به یمن ارسال می‌شود، بگیرد.

«مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که کشورش  ۵۴۸ میلیون پوند جهت خرید واکسن کرونا برای مردم یمن هزینه کرده است.

بحران یمن که از آن فاجعه‌بارترین وضعیت انسانی در قرن حاضر یاد می‌شود، از سال ۱۳۹۴ با تهاجم نیروهای سعودی و ائتلاف خود خوانده آن به این کشور آغاز شد و تاکنون موجب تلفات وسیع انسانی و وارد آمدن خسارات مادی و زیرساختی به یمن شده است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با حضور در وزارت امورخارجه این کشور اولویت‌های سیاست خارجی خود را مطرح کرد که پایان دادن به جنگ یمن، تنها موضوع خاورمیانه‌ای او بود.

وی از انتصاب «تیموثی لندرکینگ" به عنوان نماینده ویژه هم خبر داد و از پایان حمایت از حملات ائتلاف سعودی به یمن سخن گفت.

محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد شنبه در واکنش به تصمیم جو بایدن برای توقف جنگ یمن در توئیتی نوشت: توقف مشارکت (در جنگ) و هدایت متجاوزان از سوی آمریکا کافی نیست و این کار نخستین مرحله‌ای است که توسط واشنگتن به صورت عملی باید انجام شود.