گناباد-ایرنا- بهره برداری از ۱۷ طرح در بخشهای مختلف با مجموع اعتبار ۲۳۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شهرستانهای گناباد و بجستان همزمان با هفتمین روز از دهه فجر آغاز شد.

از این تعداد ۱۵ طرح با هزینه ۱۱۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد و ۲ طرح با ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بجستان به ثمر  نشست.

گناباد

فرماندار گناباد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طرحهایی که روز شنبه در این شهرستان به بهره‌برداری رسید شامل ۱۲ طرح مخابراتی با صرف اعتبار ۹۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، طرح هادی روستایی روستای نوده پشنگ، طرح مقابله با ریزگردهای منطقه حفاظت شده هنگام، ساختمان دهیاری روستای رحمت آباد و ۲ طرح کشاورزی اجرای آبیاری نوین تحت فشار و احیا و مرمت  قنوات روستای گیسور بخش مرکزی این شهرستان است.

حامد قربانی افزود: طرحهای مخابراتی که در گناباد به بهره برداری رسید از محل مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شهرستان و شامل راه اندازی و توسعه اینترنت پرسرعت "ای.دی.اس.ال" و "وی.دی.اس .ال"، توسعه شبکه تلفن ثابت، ایجاد شبکه اینترنت با فیبر نوری، احداث سایت همراه و ارتقای اینترنت شبکه همراه در مناطق مختلف گناباد بوده است.

بجستان 

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان هم از بهره برداری از ۲ طرح شامل واحدهای تولیدی عرقیجات گیاهی و واحد تولیدی خمیر دندان پروبیوتیک با مجموع هزینه ۱۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

همزمان با دهه فجر ۱۵۷ طرح در مجموع با هزینه ۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال در شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف در جنوب خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف در مجموع با ۲۹۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷، ۲۷۸ و ۲۶۷ کیلومتری جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی مشهد قرار دارند.