همدان- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: امروز تا حدودی گفتمان انقلاب اسلامی و دینی کمرنگ شده و باید با توجه به عبور از دهه چهارم انقلاب، این گفتمان هنرمندانه برای نسل سوم و چهارم تبیین و بازخوانی شود.

به گزارش ایرنا، «حجت الاسلام طالب ترکاشوند» روز شنبه در آیین تجلیل از هنرمندان و خانواده شادروان «مصطفی پورکریمی» شاعر آئینی ملایر اظهار داشت: جوانان نسل سوم و چهارم همانند جوانان اوایل پیروزی انقلاب هستند که اگر خطری این نظام و انقلاب را تهدید کند، در خط اول دفاع از انقلاب قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تهدیدها و هجمه‌های دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون افزود: ملت ایران هزینه ظلم‌ستیزی، خودباوری، استقلال، آزادی و ولایت‌پذیری خود را می‌دهد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام اسلامی ایران روز به روز در حال پیشرفت و اقتدار است ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی را به دست آورده‌ایم که باید این دستاوردها را از ابتدا تاکنون منصفانه تبلیغ و قضاوت کنیم.

حجت الاسلام ترکاشوند بیان کرد: در دوران انقلاب اسلامی هر کسی به سهم خود تلاش کرد تا نظام جمهوری اسلامی استقرار پیدا کند و امروز حکومت ما به سمت حکومت حضرت علی(ع) حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه از همان آغاز شکل‌گیری انقلاب اسلامی، کارشکنی‌ها علیه ایران آغاز شد و همچنان ادامه دارد گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی، تمام دنیا علیه ایران ایستاد، اما کشور ما به پشتوانه همین جوانان شجاع و با ایمان این مرز و بوم و پایمردی ملت ایران، قدرتمندانه با دشمنان مقابله کرد و پیروز شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ادامه داد: در سال‌های اخیر نیز دشمنان با اعمال تحریم‌های سرسختانه، جنگ اقتصادی را علیه ایران به راه انداختند و با به راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای نیز شبانه‌روز به دنبال تولید محتوا علیه جوانان ایران و هدف قرار دادن اعتقادات و باورهای دینی ما هستند و با این حربه دین اسلام را مورد هجمه قرار داده‌اند.

حجت الاسلام ترکاشوند با بیان اینکه انقلاب ایران متفاوت با سایر انقلاب‌ها است بیان کرد: دشمنان همیشگی انقلاب اسلامی باید بدانند که جوانان ما همچنان معتقد به دین و نظام خود هستند و در دفاع از انقلاب ثبات‌قدم ایستاده‌اند.

کارشناس فرهنگی و استاد دانشکده علوم قرآنی ملایر نیز بر ضرورت ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی تاکید کرد و افزود: زنان و مردان جامعه ما باید از سبک زندگی امروز که متمایل به سبک زندگی غربی است، جدا شوند.

فروزان کردی‌وند با تاکید بر اینکه والدین باید معرفت زن‌شناسی و مردشناسی را به فرزندان خود بیاموزند اظهار داشت: زنان جامعه امروز باید از حضرت فاطمه(س) ولایت اجتماعی را بیاموزند.

وی مدارا کردن، رازداری و آموختن مهارت ارتباطی و عشق ورزیدن را لازمه زندگی موفق دانست و تاکید کرد: مردان باید برای خندیدن، مطالعه، عشق ورزیدن، تفکر، بازی کردن با فرزندان و حتی گریه کردن و رویاپردازی همسران خود وقت بگذارند.

در این آیین از خانواده «مصطفی پورکریمی» شاعر آئینی ملایر که دی‌ماه امسال دار فانی را وداع گفت، شد.

اشعار وی در زمینه انقلاب، شهدا و دفاع مقدس از شهرت بیشتری برخوردار است و تاکنون حائز رتبه‌های برتر استانی و کشوری شده است که «آرزو پورکریمی» فرزند وی در این آیین ضمن قرائت اشعاری از پدرش، قول داد: اشعار به جا مانده از پدرش در مجموعه‌ای گردآوری و چاپ شود.

همچنین از «مهدی اسدی» مدیر آموزشگاه آزاد هنری «هامون» و هنرمندان این آموزشگاه تجلیل شد و تعدادی از اعضای انجمن‌های ادبی این شهرستان زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر اشعار خود را با مضمون انقلاب اسلامی و دهه فجر قرائت کردند.

در پایان این آیین نیز هنرمندان از نمایشگاه خوشنویسی شامل ۲۰ اثر با موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی از آثار اساتید انجمن خوشنویسان ملایر که همزمان با آغاز ایام مبارک دهه فجر برپا شده است، بازدید کردند.