مراغه - ایرنا - همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر چند طرح عمرانی روستایی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در بخش سراجوی مراغه بهره برداری شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز شنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: پل بتنی روستای پالچقلو با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان یکی از مطالبه های اصلی اهالی روستا از طرح های افتتاح شده در این روز بود که ۵۰ درصد اعتبار این پروژه از سوی خیر اهل همین روستا تامین شده است.


سیدعلی موسوی گفت: جدول گذاری به طول ۴۳ هزارمترمربع با هزینه ۸۰۰ میلیون تومان، ۲۵ هزار مترمکعب دیوار چینی با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان، زیرسازی با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان، دفع و هدایت آب های سطحی با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان و عقب کشی منازل مسکونی با مشارکت اهالی در مجموع با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از جمله طرح های به بهره برداری رسیده در روستاهای بخش سراجوی مراغه است.


وی اضافه کرد: همچنین گازرسانی به ۱۲ روستای مسیر قورچای این شهرستان با ۳۹ هزار و ۴۷۹ متر طول اجرای شبکه و هزینه کرد پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح های مهم به بهره برداری رسیده در این روز است.

وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر روستاهای کورتان، سیدکندی، تازه کند نصیرپور، بالی قیه، قم تپه، جوکی بیژن، بلبل، آغبلاغ علیا و سفلی، حاجی باقرکندی، گویجه قملاق و داش بلاغ در مجموع با ۴۸۵ خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند.

وی گفت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۲۱ روستای دیگر شهرستان در دست اجراست و در صورت اتمام ۹۹.۵ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا طی دهه فجر امسال بیش از ۲۱۰ برنامه فرهنگی از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان مراغه برگزار و ۷۸ طرح عمرانی با حدود ۴۳۰ میلیارد تومان هزینه و اعتبار افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

شهرستان مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.

این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.