سنندج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تداوم بارش برف و باران در جاده‌های این استان موجب لغزندگی سطح راه‌ها شده و لازم است رانندگان با احتیاط بیشتری در محورهای کوهستانی تردد کنند.

دانش زندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با با بیان اینکه بارش برف و باران در ۲ روز گذشته در این استان تداوم داشته است اظهار داشت: هم اکنون محور سنندج - دیواندره محدوده‌های گردنه‎های "خرکی" و "بهارستان" شاهد بارش برف است.

وی اضافه کرد: بقیه محورها از جمله سنندج - مریوان، سنندج - کامیاران، سنندج - دهگلان - قروه و  سقز - دیواندره شاهد بارش باران به صورت پراکنده و گاها شدید است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: همچنین برخی از محورهای این استان از جمله گردنه صلوات آباد محور سنندج - دهگلان، سه راهی تکاب محور سنندج - دیواندره و گردنه "مروارید" در محور سنندج - کامیاران شاهد مه گرفتگی و کاهش دید افقی تا ۱۵۰ متر شده است.

زندی یادآور شد: طبق اعلام هواشناسی احتمال دارد فعالیت این سامانه تا پایان وقت امروز یکشنبه تداوم داشته باشد به همین دلیل اختلال تردد در این مدت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: توصیه می‌شود مسافران از انجام سفرهای غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت لزوم وضعیت جاده ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری از طریق پیام کوتاه، تماس تلفنی، نرم افزار همراه و تارنمای الکترونیکی استعلام کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.