ایلام - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: تولید دانه روغنی کلزا در اراضی زراعی استان به اندازه ای است که در صورت وجود کارخانه روغن کشی، نیاز استان به روغن را کفاف خواهد داد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی اقدسی روز یکشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان ایلام با بیان اینکه میزان وابستگی کشور به روغن ۸۵ درصد است، اظهار داشت: امسال ۲۲ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان ایلام برداشت شده و توسعه این محصول با توجه به پتانسیل بالای آن در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام با انجام طرح های مختلف از دیم به آبی تبدیل شده است و میزان تولید گندم به عنوان یکی از مهمترین محصولات ۳۲۰ هزار تن معادل سه برابر نیاز مورد مصرف استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد و سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز به طور میانگین در ایلام تولید می شود.

اقدسی یادآور شد: همچنین استان ایلام دارای ۳۸۴ واحد مرغداری است که در طول سال این واحدهای پرورشی به میزان ۵۰ هزار تن گوشت سفید مرغ تولید می کنند.

وی اضافه کرد: ایلام برجسته ترین استان کشور در زمینه طرح های منابع طبیعی اعم از آبخیزداری و نهال کاری و سایر فعالیت ها در این حوزه است که در کشور حرف اول را می زند.

به گزارش ایرنا، این همایش با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی تابعه سازمان جهادکشاورزی در دانشگاه ایلام برگزار و از ۲۹ کشاورز نمونه استان تجلیل شد.

در این آیین که همزمان با دیگر استان های کشور صورت گرفت، بهره برداری از ۳۷۲ طرح کشاورزی به وسعت ۹۵۴ هکتار با ارزش ریالی پنج هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲ هزار نفر از طریق ویدیوکنفرانس توسط ریاست جمهوری انجام گرفت.