تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

قشم- ایرنا- فرماندار شهرستان قشم گفت: در ادامه افتتاح طرح‌های عمرانی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهار طرح عمرانی روستایی با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان افتتاح شد.

علیرضا نصری روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی روستایی افزود: این طرح‌ها شامل برق رسانی روستای دوربِنی، اسکله گردشگری روستای دهخدا و بلوار و بوستان ساحلی روستای سَلَخ و همچنین راه روستایی هفت رَنگو به ساحل و با هدف توسعه متوازن روستایی در جزیره قشم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: چهار کیلومتر راه ارتباطی روستای هفت رنگو به ساحل که از سال ١٣٩٨ شروع به ساخت شده بود از محل اعتبارات ملی و با هزینه ١۵ میلیارد ریال امروز بهره‌برداری شد.

فرماندار قشم تصریح کرد: طرح برق‌رسانی روستای دوربنی توسط دهیاری این روستا، به طول سه کیلومتر و اعتبار یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال از اعتبارات ملی به ثمر نشست.

وی تصریح کرد: طرح روشنایی بلوار و بوستان ساحلی روستای سَلَخ نیز توسط اداره میراث فرهنگی، با اعتبار یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی کشور و به طول یک کیلومتر از دیگر طرح‌های افتتاحی است.

نصری اظهار کرد: امروز همچنین برق اسکله گردشگری روستای دهخدا به طول سه کیلومتر و با اعتبار یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال توسط میراث فرهنگی استان هرمزگان به ثمر نشست.

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر ۶۶ طرح عمرانی، اقتصادی، خدماتی و زیربنایی با اعتبار یکهزار و ۲۴۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.