شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۶۰ نفر در قالب پیام‌آوران ایثار در استان خبر داد و گفت:با توجه به هجمه‌های که دشمنان به نظام وارد می‌کنند نقش پیام‌آوران ایثار بسیار با اهمیت و پررنگ است تا پیام شهدا را به جامعه و به خصوص نسل جوان منتقل کنند.

فریبرز نجفی روز دوشنبه در آیین تجلیل از پیام آوران ایثار استان با اشاره به اینکه پیام آوران ایثار اهداف و دیدگاه شهدا و ایثارگران را ترسیم و در جامعه تبیین می‌کنند، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص بین نسل جوان از اهداف تشکیل گروه پیام‌آوران ایثار است که از ظرفیت جامعه ایثارگری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود. 

۱۰۰ هزار پرنده در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری زمستان‌گذرانی می‌کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت:۱۰۰ هزار پرنده در تالاب‌های استان زمستان‌گذرانی می‌کنند و از ابتدایی ماه‌جاری با یخ زدن تالاب‌ها حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌ها کاهش پیدا کرد.

شهرام احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به رکورد زنی حضور پرندگان در تالاب‌های استان تا اوایل بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: تا قبل از بهمن ماه بیش از ۱۵۰ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب‌های استان زمستان‌گذرانی می‌کردند.

۱۰۲ واحد مسکونی مددجویی در چهارمحال و بختیاری واگذار شد

مسوول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دهه فجر ۱۰۲ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد و بهزیستی افتتاح و واگذار شد.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی افزود: در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی ۳۰ واحد مسکن مددجویی احداث شده است و ۷۲ واحد مسکن بازسازی شده افتتاح و به مددجویان واگذار شد.

وی اظهار داشت: ۴۸ طرح محرومیت‌زدایی شامل آبرسانی کشاورزی، شرب، جاده، ساخت پل، مجتمع ورزشی نیز آماده است.

وی افتتاح سه کارگاه اشتغالزایی، هماهنگی و پیگیری تهیه و توزیع ۲ هزار جهیزیه با مشارکت قرارگاه امام رضا(ع) به زوج‌های جوان نیازمند در نقاط مختلف استان، اهدای ۱۰ هزار بسته معیشتی و توزیع ۴۰هزار بسته بهداشتی، اهدای یکهزار و ۴۰۰ بسته نوشت‌افزار و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند نیز از دیگر برنامه‌های محرومیت زدایی در دهه فجر امسال عنوان کرد که با همت خیران و گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه اجرایی شده است.

فولادی گفت: در راستای اجرای طرح سردار سلیمانی و مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز علاوه بر تجلیل از کادر بهداشت و درمان،۲ هزار بسته معیشتی نیز توزیع و گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم اعزام شدند.

۱۴ سواداگر مرگ در شهرکرد دستگیر شد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده شهرکرد در یک عملیات شبانه خبر داد و گفت: در این عملیات ۱۴ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمان ریاحی افزود: این عملیات در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده استان اجرا شد و در بازرسی از مخفیگاه مواد فروشان و ارازل و اوباش ۱۲۰ گرم هروئین، ۱۵۰گرم شیشه کشف و ضبط و یک دستگاه خودرو آنها توقیف شد.

وی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: به جهت حفظ آرامش و آسایش شهروندان طرح‌های پاکسازی در نوبت‌های متعدد در مناطق آلوده استان در دست اجراست.