به گزارش ایرنا، فروزان افسرده روز دوشنبه در حاشیه تور رسانه ای جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام از مرکز مشاوره بهزیستی به مناسبت دهه فجر افزود: از این شمار ۶ هزار و ۱۰۶ نفر از طریق مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و مابقی نیز بصورت حضوری به مراکز دولتی و خصوصی مراجعه کرده اند.
وی با ذکر اینکه اکنون ۳۶ مرکز مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی در استان فعال است، ادامه داد: استرس، تربیت فرزند، افسردگی و مشکلات خانواده عمده ترین علت مراجعان به مراکز مشاوره این اداره کل است.
معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام اضافه کرد: مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهترین راه برای برقراری ارتباط افراد با مشاوران بوده که به مراکز مشاوره دسترسی ندارند و در این زمینه عموم مردم از هر نقطه استان می توانند با شماره گیری ۱۴۸۰ بصورت رایگان از خدمات این مرکز بهره مند شوند.
افسرده مدت زمان ارایه مشاوره به هر فرد از طریق خط مشاوره ۱۴۸۰ را ۳۰ دقیقه عنوان و تاکید کرد: مشاوران این مرکز از ساعت هشت صبح تا ۲۴ آماده پاسخگویی به عموم مردم هستند.
وی خدمات مراکز مشاوره بهزیستی را شامل مشاوره های تحصیلی، ازدواج، مشکلات خانوادگی، تربیت فرزند، افسردگی و اضطراب عنوان کرد.
خبرنگاران در ادامه این تور رسانه ای از بخش های مختلف مرکز مشاوره بهزیستی ایلام بازدید کردند.
۳۳ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.