اصفهان- ایرنا - فرماندار اصفهان گفت: ۳۷۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۶۸ میلیون ریال در نهمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر در این شهرستان به بهره برداری رسید.

حسین سیستانی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با ایرنا افزود: این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی، ملی - استانی، منابع داخلی شهرداری ها، دهیاری ها و بخش خصوصی  به بهره برداری رسید.
وی اظهارداشت: این تعداد شامل ۲۷۵ پروژه شهری با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۵۲ میلیون ریال و ۱۰۲ پروژه روستایی با اعتباری افزون بر ۷۷۴ هزار و ۷۱۶ میلیون ریال است.
فرماندار اصفهان اضافه کرد: از مجموع ۳۷۸ پروژه، ۶۵ پروژه متعلق به شهرداری های شهرستان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۸۱۴ میلیون ریال و ۲۲ پروژه متعلق به دهیاری های منطقه با اعتباری بالغ بر ۵۸ هزار و ۳۷۰ میلیون ریال است.
وی افزود: بیشترین پروژه های شهرستان متعلق به شرکت توزیع برق شهرستان، مخابرات، شرکت ارتباطات سیار، راهداری و حمل و نقل جاده ای و علوم پزشکی اصفهان است.
سیستانی تصریح کرد: امروز همچنین ۶۰ طرح در بخش مرکزی (شرق شهرستان اصفهان) با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال به‌بهره برداری رسید.

  بهارستان، حسن آباد، نیک‌آباد، نصرآباد، کوهپایه، سجزی، تودشک، محمدآباد، ورزنه و زیار و هرند از جمله شهرهای تابعه شهرستان اصفهان هستند.

در دهه فجر امسال ۲ هزار و ۵۴۶ پروژه با صرف چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار به بهربه برداری رسید.

به گزارش ایرنا، حدود هشت درصد این اعتبارات ملی و ۱۰ درصد استانی و ملی- استانی، ۲۹ درصد از محل بخش خصوصی و ۵۰ درصد از شهرداری و تعاونی و منابع داخلی دستگاه‌ها و پروژه‌های خیرساز و راهداری نیز حدود سه درصد است.

مجموع پروژه‌های عمرانی دهه فجر در مقیاس ملی ۲۲۱ پروژه استانی، تملک دارایی ۱۶۷ پروژه، بخش خصوصی ۳۸۷ پروژه، شهرداری هزار و ۵۹۹ پروژه و دهیاری ۱۷۲ پروژه افتتاح شده است.