محمدصادق معتمدیان د راین چارچوب ساعاتی از صبح تا ظهر روز دوشنبه بطور مستقیم پای صحبتها، درد دلها، درخواستها و پیشنهادات ۴۰ نفر از شهروندان خراسانی نشست تا گره از مشکلات آنها بشگاید.
"سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت" با عنوان مخفف "سامد" برای پاسخگویی فوری، مستقیم و مستمر مدیران، مسوولان و کارشناسان دستگاههای اجرایی به عموم شهروندان ایرانی، یکی از ابتکارات مردمی سوی دولت تدبیر و امید است.
استاندار خراسان رضوی در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: شبکه دولت با ایجاد سامانه سامد امکانی را فراهم کرده است تا مردم بتوانند بدون واسطه با مدیران در ارتباط باشند.
وی افزود: مردم میتوانند بدون واسطه با فرمانداران، مدیران کل و تمام مسوولان استانی در ارتباط باشند و مسوولان پیگیر حل مشکلات مردمی خواهند بود.
معتمدیان ادامه داد: به دنبال آن هستیم که با رفع برخی مشکلات موجود این سامانه بتوانیم ارتباط سادهتری بین مردم با مسوولان فراهم آوریم.
پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" در دولت تدبیر و امید از سال ۹۶ در استان خراسان رضوی طراحی و راهاندازی شد که تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنشهای اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.
خراسان رضوی از استانهای پیشگام کشور در بهرهگیری از سامانه پاسخگویی مستقیم مدیران دولتی به مردم (سامد) است که از حدود چهار سال پیش تاکنون در این استان دایر شده است.
امسال تاکنون در چارچوب فعالیت سامانه سامد ۱۷۲ مدیر ارشد استانی شامل استاندار، معاونان وی و مدیران کل دستگاههای اجرایی به صورت برنامه ریزی شده هر هفته با حضور در محل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خراسان رضوی بطور مستقیم پاسخگوی پرسشها، مشکلات و درخواستهای آحاد مختلف مردم بودهاند.
معاون ارتباطات مردمی دفتر عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مدیران ارشد همه دستگاههای اجرایی در چارچوب سامانه سامد از طریق شماره تلفن ۱۱۱ هر هفته پاسخگوی تماسهای مردم هستند.
علی اصغر ادبی افزود: استاندار خراسان رضوی نیز به عنوان مقام عالی استان امروز در همین بستر پاسخگوی تماسهای شهروندان از اقصی نقاط این استان بود.
وی ادامه داد: امروز ۴۰ نفر از شهروندان خراسان رضوی در قالب سامانه سامد بطور مستقیم با استاندار خرسان رضوی تماس گرفته و گفت و گو کردند.
معاون ارتباطات مردمی دفتر عملکرد دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: این شهروندان از شهرستانهای مشهد، تربت جام، تایباد، بجستان و نیشابور با استاندار تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کردند.
وی درخواست تسهیلات بانکی، شتاب در اجرای پروژههای عمرانی، تقاضای کمک معیشتی، اشتغال و تقاضای جابهجایی محل خدمت را بخشی از موضوعات مطرح شده از سوی مردم در تماسهای امروز آنان با استاندار خراسان رضوی برشمرد.
ادبی افزود: در این راستا کسانی که در دریافت خدمات از دستگاههای اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند میتوانند طبق هماهنگی و اطلاع رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواستهای خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاههای اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانهها اعلام میکند.
خراسان رضوی با ۸.۱ درصد از کل جمعیت کشور، ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر ساکن در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.
نظام اداری دولتی در خراسان رضوی نیز شامل ۱۰۶ دستگاه اجرایی با ۱۵۲ هزار کارمند است که ۴۹ درصد آن را بانوان تشکیل میدهند.