بجنورد- ایرنا- رییس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی  گفت: ۲ هزار و ۱۸۷ نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت استان شرکت کردند که بیشترین آن در شهرستان بجنورد است.

علی اصغر نودهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد شرکت کنندگان به تفکیک شهرستانی ۸۵۴ نفر بجنورد ،۵۹۳ نفر شیروان، ۲۸۴ نفر اسفراین، ۱۶۱ نفر فاروج و گرمه ۸۳ نفر ، جاجرم ۵۸ نفر و مانه و سملقان و راز و جرگلان هر کدام ۷۷ نفر است.

نودهی گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی و در روزهای ۱۳ تا ۱۵  اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

وی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این آزمون تا ۲۰ بهمن ماه امسال فرصت داشتند تا در این  مسابقات قرآنی شرکت کنند.

وی افزود: نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های حفظ جزء ۳۰، حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول ، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول و حفظ کل قرآن کریم و همچنین ترجمه و مفاهیم ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره و در بخش معارفی نیز در رشته حفظ و مفاهیم نامه ۳۱ نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه و آشنایی با سبک زندگانی معصومین (ع) است.

رییس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: در این آزمون فرهنگیان، کارکنان دستگاههای اجرایی و  فرهنگیان با شرکت در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و کسب حدنصاب لازم از ۲۸ ساعت گواهی آموزش ضمن خدمت برخوردار خواهند شد.

وی گفت: برنامه‌های قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران شیوع ویروس کرونا تعطیل نشد و با همت فعالان قرآنی به صورت مجازی در حال اجرا است.

استان خراسان شمالی ۴۷ موسسه فرهنگی قرآنی دارد که از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دارند.

از این تعداد ۳۴ موسسه از اداره کل تبلیغات اسلامی، ۱۰ موسسه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سه موسسه به طور مشترک از این ۲ اداره کل مجوز فعالیت دارند.