رییس دانشگاه فردوسی مشهد روز سه شنبه و در این مراسم گفت: تغییر قالب تارنمای دانشگاه در راستای هوشمندی و رقابت در رساندن اطلاعات به روز و به هنگام به مخاطب است.
دکتر محمد کافی افزود: این تغییرها باید به گونهای انجام شود تا بتوانیم در راستای اهداف دانشگاه که بین المللی شدن و همچنین پاسخ به نیازهای جامعه است قدمی برداریم.
وی ادامه داد: این دانشگاه تمام سعی و تلاش خود را انجام میدهد تا بتواند در عرصههای بین المللی و ملی اثر گذار باشد.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امروزه، وبگاه دانشگاهها معرف دانشگاه شمرده میشوند و باید دادهها به سادهترین روش در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
کافی افزود: طراحی قالب جدید، فتح بابی است تا فعالیتها و دستاوردهای دانشگاه فردوسی مشهد در راستای پاسخ به نیازهای جامعه اثرگذاری بهتری داشته باشد.
مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: با توجه به نیازهای روز افزون در پاسخگویی به مخاطبان و همچنین تحول در شیوههای اطلاع رسانی، تغییر قالب وبگاه دانشگاه فردوسی مشهد در دستور کار قرار گرفت.
دکتر عادل سپهر افزود: این طراحی بر اساس جدید ترین الگوهای ارتباطی و دانشی طراحی و اجرا شده است.
وی با اشاره به این که طراحی قالب جدید سایت دانشگاه فردوسی مشهد پنج ماه طول کشیده است ادامه داد: از جمله امکانات جدیدی که در این قالب طرح ریزی شده است، معرفی مناسب دانشکدهها، خدمات دانشگاهی به مخاطبان خارج از دانشگاه و انتشار خبرهای چند رسانهای است تا در راستای ارتباط بهتر دانشگاه با جامعه قدم موثرتری برداشته شود.
دانشگاه فردوسی، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت هم اکنون دارای ۲۵ هزار دانشجو است که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، حدود ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
بیش از ۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی فعالیت دارند که حدود ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک پی.اچ.دی و بیش از ۱۲۰ نفر دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند.
واحد بینالمللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز تاکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر غیر ایرانی را جذب کرده است.