کرمان - ایرنا - نخستین مرحله تزریق واکسن کرونا امروز(سه شنبه) در بیمارستان افضلی پور کرمان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در حاشیه تزریق نخستین مرحله واکسن کرونا گفت: امروز واکسیناسیون کرونا در شهر و استان کرمان آغاز می شود که  در مرحله اول ۲۳۰ دوز واکسن در ۲ مرحله و به فاصله سه هفته به ۳۰ نفر تزریق می شود.

حمید رضا رشیدی نژاد افزود: اولویت تزریق واکسن در مرحله اول با کادر بهداشت و درمان و پرسنلی است که در بخش‌هایی کار می‌کنند که بیشتر با بیماران کرونایی سر و کار دارند، که شامل  بخش‌های آی‌سی‌یو کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: طبق دستورالعمل  وزارت بهداشت، درمان و علوم‌پزشکی واکسن کرونا در چهار مرحله تزریق خواهد شد که در مرحله اول کادر بهداشت و درمان، افراد در معرض خطر، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای واکسن را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه فاز اول ۲ تا سه ماه آینده انجام می شود  تصریح کرد: فاز دوم شامل افرادی است که در دسته‌ اول قرار نمی‌گیرند و فاز سوم افراد بین ۱۸ تا ۶۵ سال هستند.

رشیدی نژاد بیان کرد: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد افراد جامعه تا یکسال آینده واکسن کرونا را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه واکسن تزریقی از نوع اسپوتنیک و ساخت روسیه است تاکید کرد: با توجه به اینکه فرایند تهیه واکسن کرونا از طریق وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو با آگاهی کامل و با تایید مراجع ذی صلاح کشوری صورت گرفته از نظر ما مورد تایید و مورد اطمینان است و تزریق واکسن انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان افزود: تعداد واکسن محدود و به اندازه همه افراد نیست و مردم باید پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و استفاده از ماسک را همچنان رعایت کنند.

وی تاکید کرد: همه افرادی که واکسن دریافت می کنند و یا بعدا به آنها تزریق می شود پروتکل‌های بهداشتی را تا ریشه کن شدن و عبور از کرونا رعایت کنند.