بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری استان که قبل از سال ۹۲ حدود ۱۳هزار هکتار بود، در هشت ساله دولت تدبیر و امید به ۲۴هزار و.۵۰۰ هکتار رسیده است.

هوشنگ ملایی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در دولت یازدهم سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی هرمزگان به آبیاری تحت فشار مجهز شد و تا پایان دولت دوازدهم نیز هشت هزار دیگر به این نوع آبیاری مجهز خواهند شد.
وی بیان داشت: تا پایان دولت دوازدهم، بیش از هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های جاسک، میناب و حاجی آباد به ظرفیت تحت فشار هرمزگان اضافه می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت:
پیش از سال ۹۲، تخصیص آب شرب از سد جگین بشاگرد صفر بود که با آغاز دولت تدبیر و امید، تامین آب شرب مردم منطقه از این سد انجام می‌شد.
ملایی ادامه داد: همچنین در ابتدای دولت دهم سه سد در  هرمزگان وجود داشت که در ابتدای دولت یازدهم یک سد به سدهای درحال بهره برداری استان اضافه شد و در دولت دوازدهم عملیات یک سد دیگر (سد گابریک) نیز شروع شد.
ملایی با اشاره به انجام مطالعه تعیین بستر تالاب‌های هرمزگان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید مطالعه تعیین بستر تالاب‌های «شور و شیرین »میناب و «گز» سیریک به مساحت ۲۴۲ کیلومتر انجام شد.
وی با اشاره به اتمام مطالعه تالاب جاسک غربی و حرای گابریک، گفت: تعیین حد بستر تالاب «خورخوران» بندرخمیر به مساحت ۲۱۷ کیلومتر  از دیگر اقدام‌های انجام شده در این حوزه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان یادآورشد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، مطالعه حریم و بستر حدود ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شد که در دولت دوازدهم این رقم به بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است. 
وی با اشاره به اهمیت تامین آب شرب بندرعباس نیز اظهارداشت: ظرفیت تامین آب شرب بندرعباس از ۲ متر مکعب بر ثانیه به سه مترمکعب در ثانیه رسیده است؛ یعنی ۳۰ درصد به ظرفیت تامین آب شرب این شهر افزوده شده است.
ملایی بیان داشت: تصفیه خانه‌های آب شرب  هرمزگان در  دولت روحانی از ۲.۵ مترمکعب به ۴.۵ مترمکعب افزایش پیدا کرده‌ است.
وی گفت: در ابتدای دولت یازدهم، حدود ۱۰ سد تغذیه مصنوعی کوچک در استان هرمزگان احداث شده بود که این رقم در دولت دوازدهم به ۱۳ عدد افزایش پیدا کرده است.