تهران- ایرنا- مدیر مجموعه ورزشی تختی تهران با اشاره به خرید ۱۷ هکتار از اراضی این مجموعه توسط شهرداری برای احداث خط هفت مترو پایتخت گفت: شهرداری تهران برای تجهیز این ایستگاه مترو، پیشنهاد اجاره ۱۷ هکتار دیگر از زمین‌های مجموعه تختی را در بازه زمانی مشخص ارایه کرده‌است.

حمیدرضا حسین‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری برای تکمیل این طرح و برپایی کارگاه نیز درخواست کرد تا پایان اجرای مترو ۱۷ هکتار از زمین مجموعه را اجاره کند.

وی بیان کرد: پیشنهاد اجاره زمین مجموعه تختی از سوی مسئولان وزارت و اداره کل در حال بررسی است.

مدیر مجموعه تختی افزود: پیش از این نیز در تهاتری که از طریق وزارت ورزش و مدیریت شهری انجام شد ۱۷ هکتار از زمین این مجموعه برای احداث خط هفت مترو پایتخت واگذار شد.

وی با بیان اینکه به ازای واگذاری مجموعه تختی نیز ۲ ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا(ع) به سرخآبی ها و برخی متعلقات از طریق شهرداری به این اداره کل واگذار می شود گفت: با توجه به بازدید اخیر مسئولان ورزشی وزارت ورزش و شهرداری احتمال لغو تهاتر در خصوص واگذاری ۲ مجموعه وجود دارد.

مدیر مجموعه ورزشی تختی اضافه کرد: مهم ترین علت این امر در صحبت های مطرح شده مسئولان ورزشی نیز مشکل انشعاب، معارض و وقفی بودن مجموعه ورزشی شهید کاظمی است.

حسین پور اضافه کرد: در صورت منتفی شدن این تهاتر، زمین تختی به قیمت روز به شهرداری فروخته خواهد شد.

به گفته وی، این میزان زمین بخشی از دارایی اداره کل ورزش استان و مناقشه ادعای مالکیت بنیاد مستضعفان بوده است.

وی ادامه داد: با ایجاد خط مترو در ورزشگاه تختی، مجموعه راگبی و چند مجموعه جنوب ورزشگاه از بین خواهد رفت.

خط هفت مترو از غرب پایتخت با طول ۲۷ کیلومتر از میدان کتاب واقع در شهرک غرب به این مجموعه ورزشی می‌رسد.  

مدیرمجموعه ورزشی تختی همچنین به ادعای بنیاد مستضعفان در خصوص مالکیت بخشی از ورزشگاه اشاره کرد و گفت: این پرونده هنوز در جریان است و بخش حقوقی وزارت ورزش و اداره کل پیگیر هستند.

بنیاد مستعضعان با ادعای مالکیت حدود ۴۰ درصد از زمین ورزشگاه درصدد است تا از طریق مطرح شدن از طریق دادگاه و بخش حقوقی، زمین خود را دریافت کند.

تخصیص ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای بازسازی تختی

مدیر مجموعه ورزشی تختی گفت: برای مرمت و بازسازی مجموعه ورزشی تختی چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار از طریق وزارت ورزش به این مجموعه اختصاص یافته است.

حسین‌پور ادامه داد: بیش از یک میلیارد تومان از این اعتبار برای بازسازی زمین ورزشگاه اختصاص یافته است که در نظر داریم از طریق مزایده عمومی (انجام پاکات)، توسط پیمانکار چمن آن ترمیم شود.

وی از برگزاری آگهی عمومی مناقصه برای مرمت سازه و ترمیم کابل ها مجموعه خبرداد و افزود: مشاور این طرح یک شرکت داخلی به نمایندگی از شرکت روسی خواهد بود تا اقدامات لازم آن بررسی و انجام شود.

به گفته مدیر مجموعه تختی، این مشاور در نظر دارد تا چند کابل سقف که دچار پارگی هستند را تعویض و مرمت کند.

گفتنی است که برای بازسازی این کابل ها و سایر موارد حدود ۲ سال گذشته، ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

حسین پور با بیان اینکه خطری در خصوص پارگی چند کابل های سقف برای تماشارگان وجود ندارد، اظهار کرد: مهم ترین خطر این ورزشگاه مربوط به از بین رفتن پیچ های سقف ورزشگاه است که در صورت بی توجهی خسارت جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

طلب ۶۰۰ میلیون تومانی ورزشگاه تختی از تیم فوتبال نفت 

مدیر مجموعه ورزشی تختی با بیان اینکه تیم لیگ برتری نفت تهران به ورزشگاه تختی بدهی دارد، گفت: این طلب مربوط به تیم داری این باشگاه در سال ۹۷ و قبل از آن بوده است.

حسین‌پور ادامه داد: در آن زمان زمین ورزشگاه تختی به عنوان میزبان بازیهای این تیم در لیگ برتر مطرح بود.

وی با بیان اینکه با منحل شدن این تیم هنوز این مبلغ به این ورزشگاه پرداخت نشده است افزود: با مطرح کردن این دعوی حقوقی در سال ۹۸ از سه مدیرعامل تیم درصدد هستیم تا این مبلغ را به صورت محاسبه روز دریافت کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: هم اینک این ورزشگاه تنها با چند تیم پایه فوتبال همکاری می کند.

ورزشگاه تختی با حدود ۱۰۵ هکتار وسعت در شرق تهران (بزرگراه افسریه) قرار دارد.