کرمانشاه- ایرنا- اولین روستا بازار استان کرمانشاه با ۲۶ غرفه و با اعتبار ۲ میلیارد ریال به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان صحنه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا؛ طرح روستا بازار با هدف عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و تنظیم بازار بدون واسطه با عنوان از مزرعه تا سفره افتتاح شد.

در این مراسم مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: طرح روستا بازار صحنه با هدف محقق شدن شعار از مزرعه تا سفره به مساحت ۷۰۰ متر مربع در قالب ۲۶ غرفه عرضه مستقیم  محصولات کشاورزی و تولیدی در روستا با اعتبار ۲ میلیارد ریال توسط اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

«ایرج صفایی» اظهار داشت: از این مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال توسط اتحادیه شهرستان و مابقی از کمک‌های فنی و اعتباری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تامین شده است.

وی در ادامه گفت: محصولات ارایه شده در این طرح  شامل محصولات لبنی میوه و تره بار برنج و محصولات تولیدی روستاییان منطقه است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه به اشتغال زایی این طرح نیز اشاره کرد و افزود: ۲۶ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این بازارچه مشغول به فعالیت می شوند.

وی اضافه کرد: طرح روستا بازار در سایر شهرستان‌های استان با هماهنگی و حمایت مدیرعامل اتحادیه تعاونی های روستایی استان بررسی شده و حداقل یک روستا بازار در سطح هر شهرستان تجهیز و احداث می‌شود.

شهرستان صحنه با ۷۷ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.