کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کرمانشاه با بیان اینکه مجوز برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات استان‌های مرزی غرب کشور به میزبانی کرمانشاه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است، ابراز امیدواری کرد: این رویداد مهم فرهنگی سال آینده برگزار ‌شود.

«بهرام فاضلی زاد» روز پنجشنبه در جلسه معارفه اعضای جدید خانه مطبوعات کرمانشاه که در سرسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، این جشنواره که قرار بود در اسفند ماه امسال برگزار شود به سال آینده موکول شد.

او با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز این رویداد مهم فرهنگی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است، هدف اصلی این رویداد را برگزاری به صورت حضوری دانست و افزود: شرکت به صورت حضوری در کنار تبادل تجربیات، شرکت کنندگان را با ظرفیت های گوناگون گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان آشنا می کند و به همین دلیل به تعویق افتاده است.

فاضلی زاد اضافه کرد: برگزاری این جشنواره بین المللی باید برای استان خروجی و حاصل خوبی داشته باشد،  اگر جشنواره به صورت مجازی و آنلاین باشد برای ما خروجی ندارد و ما را از هدف اصلی مان یعنی آشنایی و معرفی ظرفیت‌های استان دور می کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حضور استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان و همچنین استان های شرقی کشور های عراق و ترکیه برگزار می شود، گفت: تمام سعی و تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزاری دایمی جشنواره مطبوعات غرب کشور در کرمانشاه به مانند جشنواره تئاتر مهاباد است که به صورت دایمی هر سال یا ۲ سال یک بار برگزار شود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به اعضای هیات مدیره جدید خانه مطبوعات استان، ابراز امیدواری کرد این تشکل در دوره جدید منشاء خیر و برکت برای اعضا و رسانه‌ها باشد و با سعه صدر و گذشت در جهت رفع مشکلات اعضا گام بردارد.

فاضلی زاد، همچنین به هیات مدیره جدید خانه مطبوعات استان توصیه کرد، همیشه نسبت به عملکرد خود یک نگاه اصلاحی داشته باشند.

خانه مطبوعات در کمک به اعضا تلاش می کند

مدیرعامل خانه مطبوعات کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان گزارشی از عملکرد هیات مدیره سابق خانه مطبوعات استان و معرفی اعضای جدید گفت: وظیفه اصلی و محوری هیات مدیره خانه مطبوعات کمک به همه اعضا چه آنهایی که در فضای مجازی و چه آنهایی که به طور رسمی فعالیت می کنند، است و در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد.   

«وحید نیشابوری» خانه مطبوعات را جزیی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: خانه مطبوعات در راستای اجرای برنامه هایش به همکاری و کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز دارد.

او در ادامه یکی از مهم ترین برنامه های خانه مطبوعات جدید را آموزش خبرنگاران و فعالان رسانه های استان با حضور اساتید برجسته کشوری اعلام کرد.

براساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه حدود ۴۰۰ نفر در حوزه رسانه های این استان فعالیت دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار ۵۹۵ روستا دارد و  در غرب ایران با کشور عراق ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک دارد.