رحیم نصیرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تکمیل کریدور شمال - جنوب در این استان به دلیل ضعف زیرساختهای راه کردستان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است اظهار داشت: تحقق این مهم نیازمند همکاری تمام عوامل اجرایی بود که در این راستا سعه صدر پیمانکاران دلیلی بر روند رو به رشد طرح است.
وی اضافه کرد: هم اکنون در وزارت راه و شهرسارزی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تامین مطالبات پیمانکاران در حال پیگیری است تا همزمان با پایان سال مالی بخش عمده ای از بدهیهای دولت به این افراد پرداخت شود.
سرپرست حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در کردستان با بیان اینکه تا پایان دولت تدبیر و امید ۳۰ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب در این استان زیر بار ترافیک میرود یادآور شد: با تحقق این برنامه طول زیربار ترافیک رفته این کریدور از ۱۴۷ کیلومتر به ۱۷۷ کیلومتر شامل ۵۵ درصد از کل مسیر ۳۲۰ کیلومتری میرسد.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ کیلومتر در دست اتمام عمدتا بین مسیر سنندج - کامیاران و سقز - دیواندره واقع شده است، اضافه کرد: ۴۷ درصد از ۳۲۰ کیلومتر کریدور شمال - جنوب در حوزه این استان زیر بار ترافیک رفته که ۷۰ درصد این میزان در هفت سال خدمت دولت تدبیر و امید اجرا شده است.
نصیرزاده افزود: حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب کشور در این استان واقع شده که تاکنون ۱۴۷ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته که ۱۰۲ کیلومتر آن شامل ۷۰ درصد در هفت سال خدمت دولت تدبیر و امید احداث شده است.
کریدور شمال - جنوب با طول یک هزار و ۴۷۲ کیلومتر مرز بازرگان آذربایجان غربی با عبور از استانهای کردستان، کرمانشاه، لرستان را به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان به هم متصل میکند.
کریدور شمال - جنوب ۱۰ پایانه مرزی غرب کشور را به داخل وصل کرده و یک سوم مرزهای کشور را پوشش میدهد و از لحاظ منطقهای نیز این کریدور همسایههای غربی کشور، از جمله عراق را به قلب ایران، تهران و قم وصل میکند.