بجنورد-ایرنا- مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: تعمیر ماشین‌آلات و ناوگان فرسوده آتش‌نشانی مرکز استان دست کم ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین این میزان اعتبار در توان شهرداری نیست. 

مجید گریوانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون قریب به اتفاق ناوگان آتش نشانی مرکز استان به سن فرسودگی رسیده و نیاز به بازسازی دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات برای خدمات رسانی در حادثه های آتش سوزی، فرسودگی ناوگان خودرویی است و این امر سبب شده است تا سالانه مبلغ زیادی صرف تعمیر این ناوگان شود. 

وی تصریح کرد: عمر ناوگان آتش نشانی بجنورد بیش از ۱۵ سال است و در ۱۵ سال گذشته هیچ خودروی جدید به ناوگان آتش نشانی بجنورد افزوده نشده است.

گریوانی خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ چند دستگاه خودرو وارد ناوگان آتش نشانی شد اما از آن زمان هیچ خودرویی به این سازمان افزوده نشده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین در اختیار آتش نشانی بجنورد است خاطرنشان کرد: هر سال که از عمر ماشین آلات سپری می شود بر استهلاک و فرسودگی ناوگان افزوده می شود و بر این اساس هزینه های تعمیر نیز افزایش می یابد.

وی گفت: ساختمان ایستگاه مرکزی آتش نشانی نیز فرسوده است و عمر بالایی دارد، این ساختمان ایمنی کامل در برابر زلزله ندارد، بر این اساس ساخت ایستگاه جدید ضروری است. 

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد افزود: باتوجه به حجم زیاد عملیات در مرکز استان نیاز است تصمیمات درستی از سوی مسوولان گرفته شود تا اخلال در ماموریت های آتش نشانی از لحاظ فرسودگی خودروهاو تجهیزات ایجاد نشود.

بر اساس این گزارش در ۱۰ ماه امسال یک هزار و ۳۴۴ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانی بجنورد انجام شده است.