مهاباد- ایرنا- رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه اهانت به شخص رییس جمهوری در واقع توهین به آحاد مردم محسوب شده و به شدت محکوم است.

جلال محمودزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقبیح اهانت گروهی خاص به شخص رییس جمهوری در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در یکی از استان های کشور اظهار داشت: اهانت به شخصی که منتخب مردم ایران است و حکم تنفیذ و تایید خود را از دستان رهبر معظم انقلاب دریافت کرده، عملی بسیار ناپسند بوده و مسوولان دستگاه قضایی باید با این افراد برخورد کند.

وی با بیان اینکه این اقدام سخیفانه هم از نظر قانونی و هم شرعی عملی نکوهیده است، اضافه کرد: اگر افرادی ایرادی بر عملکرد رییس جمهوری دارند، باید این ایرادات خود را با انتقاد سازنده و رعایت شئونات اخلاقی و با احترام بیان کنند. 

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها در بیانات خود همه را از توهین و اهانت به اشخاص دیگر نهی فرموده اند، افزود: توهین به رییس قوه مجریه و کسی که هنوز رییس جمهوری و منتخب مردم است، رویه بسیار غلطی است که مدتی است در کشور رواج پیدا کرده است.

محمودزاده بیان کرد: این گونه حرکت های ساختارشکنانه در گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی موجب بروز اختلاف در وحدت و یکپارچگی مردم شده و به طور قطع در راستای اهداف استکبار در تضعیف نظام است.

در جریان راهپیمایی خودرویی و موتوری روز ۲۲ بهمن، عده ای در یکی از استان های کشور در شعارهایی هنجارشکنانه به رییس جمهوری توهین کردند.