بندرعباس- ایرنا- معاون فنی و نگهداری اداره کل بندرها و دریانوردی هرمزگان از اجرای طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی سامانه آرشیوینگ (ذخیرسازی) سایت‌های vts جزایر استان با مشارکت یک شرکت دانش بنیان خبر داد.

 محمد رضا پوررجبی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: این امر با تکیه بر دانش متخصصان داخلی و با هدف ارتقای شرایط ذخیره‌سازی اطلاعات مرتبط با تجهیزات منصوبه در سایت‌ها و در جزایر استان صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: با اجرای این طرح، علاوه بر ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به رفت وآمد شناورها در هسته مرکزی آرشیوینگ هرمزگان، تمامی اطلاعات احصاء شده به صورت اختصاصی در محل سایت‌ها نیز بارگذاری و  ذخیره می‌شود.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بندرها و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: علاوه بر تامین تجهیزات، طراحی و پیاده‌سازی، نرم‌افزار تخصصی ذخیره‌سازی محلی سنسورها اعم از رادار (DF،AIS،VHF) نیز توسط این شرکت دانش بنیان اجرا خواهد شد.
وی، اعتبار پیش بینی شده برای انجام این طرح را ۳۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرح از بعد طراحی و اجرا کامل بومی و مراحل ساخت و مونتاژ قطعات و تجهیزات آن  نیز در داخل کشور به انجام می رسد.