عزت اله عبدخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ایلام تلاش میکند در کنار سایر مجموعهها بویژه دادستانی و سازمان تعزیرات، نظارت دقیق و مستمری را بر بازار انجام داده و جلوی تخلفات صنفی را با قاطعیت بگیرند.
وی به فعالیت اکیپهای بازرسی در کنترل بازار اشاره کرد و گفت: همکاران صنعت و معدن و تجارت تلاش میکنند تا زمینه نظارت دقیق و همچنین مستمر را فراهم کنند تا با هرگونه احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و یا تخلفات دیگر برخوردی جدی داشته باشند.
معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به بازرسی های انجام شده کارشناسان سازمان صمت از واحدهای صنفی و تولیدی، اضافه کرد: در ۱۰ ماهه سال ۶۸ هزار مورد بازرسی از واحد صنفی و تولیدی انجام استان شده و تعداد ۲ هزار و ۷۴۶ پرونده برای متخلفان تشکیل شد که واحدهای متخلف در رسته های مختلف صنفی به دلایلی همچون گرانفروشی، احتکار، امتناع از صدور فاکتور، قاچاق کالا، رعایت نکردن دستورهای بهداشتی و عرضه خارج از شبکه به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
عبدخانی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده های متشکله بیش از ۲۸۹ میلیارد ریال است، تاکید کرد: بیشترین نوع تخلفات گرانفروشی، عدم درج قیمت و قاچاق کالا است.
وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۴ و دریافت گزارشهای مردمی یادآور شد: این سامانه تمامی تذکرها، گلایهها و شکایات مردمی را ۲۴ ساعته دریافت میکند و همکاران در اسرع وقت به این شکایتها رسیدگی کرده و با بازرسی و نظارت دقیق سعی میکنند مشکل به وجود آمده را برطرف کنند.
عبدخانی با ابراز قدردانی از رشد مطالبه گری و همیاری مردمی در حوزه نظارت و بازرسی گفت: در ۱۰ ماه گذشته هزار و ۹۷۰ فقره گزارش و یا شکایت از واحد های صنفی و تولیدی را به سازمان واصل شده است که در دست اقدام و پیگیری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه عمده این شکایان در بخش کالایی و خدمات بوده است، افزود: از میان تخلفات صنفی گزارش شده توسط شهروندان گرامی ۸۴۶ واحد متخلف شناسایی شدند و پرونده تخلف برای آن ها تشکیل گردید و ۸۶ مورد رضایت شاکیان توسط متخلفین جلب گردید.