بیرجند - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس از آسفالت ۱۰۰ درصدی راه‌های روستایی بالای ۱۰ خانوار در این شهرستان خبر داد و گفت: آسفالت ۱۸ کیلومتر راه بین روستایی در دست اجرا است که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمد آخوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان فردوس وجود دارد که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر آن در روستاهای بالای ۱۰ خانوار که دارای کد آبادی هستند، آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه بعضی راه‌ها کد آبادی دارند اما به لحاظ خانوار، روستا محسوب نمی‌شوند گفت: ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی دیگر باقی مانده که دارای کد آبادی هستند اما روستا محسوب نمی‌شوند و بین روستایی است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس تصریح کرد: هر راه روستایی با توجه به شرایطی که دارد، نیازمند ۸ تا ۱۲ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: در سال‌های گذشته برای آسفالت راه‌های روستایی از سهمیه قیر رایگان استفاده کرده‌ایم که امسال نیز از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع هستیم.

آخوندی گفت: تامین قیر رایگان به تنهایی برای تکمیل آسفالت این راه‌ها کافی نبوده و نگهداری، هزینه پخت، اجرا و حمل آسفالت هزینه بسیار سنگینی دارد که نیازمند اعتبار ویژه است.