کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه، ساده‌انگاری کرونا را سبب ورود به پیک چهارم و خسارات بسیار دانست و گفت: به دلیل شیوع کرونا در برخی شهرهای جنوب غربی استان احتمال ورود به پیک چهارم در آینده پیش رو وجود دارد.

به گزارش ایرنا؛ « هوشنگ‌ بازوند» روز سه‌شنبه در بازدید از واحدهای مختلف اداره کل پست استان در جمع کارکنان این اداره کل افزود: احتمالاً در اسفند ماه شرایط سختی را داشته باشیم زیرا الان استان خوزستان دارای وضعیت مطلوبی نیست و احتمال سرایت به دیگر استان‌ها به ویژه شهرهای همجوار وجود دارد و این موضوع ممکن است دوباره سبب خسارت های معیشتی، جانی و اقتصادی فراوانی گردد.

وی در ادامه ضمن درخواست از همه مردم و مسوُولان برای رعایت هر چه بیشتر توصیه‌های بهداشتی خطاب به مسوُولان و کارکنان پست استان نیز گفت: بررسی و مطالعه در جهت شناخت هر چه بیشتر نیازهای پستی جامعه و تأمین آنها در ایام شیوع کرونا موضوع مهمی است که باید با هدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی برنامه‌ریزی شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دوران شیوع کرونا کارکنان شبکه پستی با ایثار و فداکاری بی‌بدیل نقشی چشمگیر در ارائه خدمات به مردم بر عهده داشتند و در واقع میزان مراجعه حضوری با همت این تلاشگران کاهش یافت.

بازوند به نقش پررنگ پست در ترویج خرید اینترنتی با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش مراجعات مردم به مراکز خرید اشاره کرد و افزود: این کارکنان فداکارانه زحمات مضاعفی را برای پاسخگویی به افزایش حجم درخواست‌ها به دلیل تغییر شیوه خرید مردم انجام دادند.

وی اظهار داشت: رشد کسب و کارهای مجازی، تجارت الکترونیک و تغییر سبک زندگی به ویژه در تهیه و خرید اقلام سبب شد شبکه پستی کشور در خط مقدم قرار گیرد و باوجود اینکه خیلی از کارکنان این ادارات نیز دچار بیماری شدند اما ارائه خدمت به مردم متوقف نشد و کمکی شایان و چشمگیر برای کاهش تجمعات با تقویت خدمات در بخش خرید اینترنتی صورت گرفت.

وی تأکید کرد: انجام فرآیندهای ضدعفونی در باجه‌ها، کانترها، ماشین‌های ارسال مرسولات و انتقال پاکات یک ضرروت است که تا به امروز اداره پست این مهم را بسیار خوب و باجدیت انجام داده و برای تداوم این امر به سیستم و مکانسیم سورت مرسوله‌ها براساس تکنولوژی‌های جدید نیز اقدام خواهیم کرد.

آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه رو به افزایش است

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آمار بستری‌های کرونایی در استان رو به افزایش است، گفت: ‌اکنون ۱۲۶ بیمار مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری هستند.

مهدی محمدی، از بستری‌ شدن ۵۴ نفر در شبانه‌روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: در این مدت ۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۹ بیمار بستری و ۶۶ بیمار سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

محمدی گفت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته موردی از فوت در اثر ابتلا قطعی به کرونا در استان ثبت نشده است و مجموع جان باختگان همان هزار و ۴۷۲ نفر باقی ماند.

به گزارش ایرنا، تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.  

رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه 

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: هم‌اکنون ۶ شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارند که نسبت به هفته گذشته ۲ برابر شده است.

محمدی افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته وی، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، صحنه، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است.