شهرکرد- ایرنا- پنج طرح‌ برق‌رسانی چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته چهل و یکم پویش «هر هفته الف- ب- ایران» با سرمایه‌گذاری ۴۷۳ میلیارد تومان روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر نیرو افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری به طرح‌های افتتاح شده در این آیین اشاره کرد و گفت: پست ۴۰۰ کیلوولت فرادنبه از جمله این طرح‌ها است که برای تکمیل و راه‌اندازی آن ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است و سومین پست انتقال برق استان به شمار می‌رود که در زمینه توسعه زیرساخت‌های صنعتی به ویژه صنعت فولاد کارایی دارد.

مجید فرهزاد تصریح کرد: توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع با ۴۶.۶ میلیارد تومان اعتبار، پست سیار دشتک و توسعه پست ۶۳ فارسان با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار و افزایش ظرفیت پست ۶۳ فرادنبه با هشت میلیارد تومان اعتبار از دیگر این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی، برق‌رسانی به چهار روستای استان با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌های افتتاحی این استان برشمرد و گفت: این روستاها در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و کوهرنگ شامل روستاهای کریم‌آباد، دره‌گرم، تنگ‌هونی و منصورآباد واقع شده است و با احداث ۲۸۰۰ متر شبکه فشار ضعیف، ۳۱۰۰ متر شبکه فشار متوسط و نصب چهار دستگاه ترانسفورماتور توزیع برق، به جمعیت ۴۱ خانواری این روستاها برق‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت برق این استان، اظهار داشت: در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم یک هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان طرح‌های برق‌رسانی در استان افتتاح شد.

فرهزاد افزود: در دولت یازدهم ۲۰۵ میلیارد تومان و در دولت دوازدهم یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت برق استان انجام شد که نتایجی از جمله افزایش قابلیت اطمینان شبکه و پست‌های ۶۳ کیلوولت، ایجاد زیرساخت تامین برق صنایع فوق سنگین، کاهش تلفات، رفع افت ولتاژ، محرومیت‌زدایی و اشتغال پایدار را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه پویش الف- ب- ایران تاکنون سه مرحله در این استان اجرا شده است، اظهار داشت: طی این سه مرحله یک هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های برق‌رسانی استان هزینه شده است که از این میزان ۷۳۲ میلیارد تومان مربوط به ۲ مرحله قبل و ۴۳۷ میلیارد تومان مربوط به مرحله سوم است که امروز آیین افتتاح آن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، ۳۸۵ هزار مشترک برق در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۴۵ درصد آن معادل ۱۷۰ هزار مشترک روستایی است.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۵ درصد خانوارهای روستایی چهارمحال و بختیاری از خدمات برق‌رسانی برخوردار هستند.

برچسب‌ها