بندرعباس- ایرنا- مدیربنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به جابه جایی افزون بر ۴ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب این استان، گفت: این میزان جابه جایی در سال جاری، افزایش ۶۰ درصدی صادرات کالای غیرنفتی را به دنبال داشت.

قاسم عسکری نسب روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: از ابتدای سال تا نیمه بهمن در مجموع ۴ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۲۱ تن انواع کالا در این بنادر تخلیه و بارگیری شده که از این میزان، ۲ میلیون و ۱۴۹هزار و ۸۹۱ تن که رشد ۲۷ درصدی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: این میزان تخلیه و بارگیری کالا مربوط به کالاهای غیرنفتی بوده و ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۴۳۰ تن دیگر نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در خصوص تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی نیز گفت: ۱۱ هزار و ۴۸۹ TEU کانتینر یخچالی با تناژ بیش از ۱۴۳ هزار تن طی این مدت از بنادر شیو، آفتاب و چارک به بنادر حاشیه جنوبی خلیج‌فارس صادر شده است.
عسکری نسب، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۳ تن اعلام کرد و افزود: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است که در این بخش از عملیات، افزایش ۶۰ درصدی را به دنبال داشت.
وی با اشاره به افزایش فعالیت های کاپوتاژی بیان داشت: از مجموع صادرات غیر نفتی انجام شده، ۸۴۷ هزار و ۸۶۹ تن به صورت رویه کابوتاژ (کران بری) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که رشد ۲۳ درصدی داشته است.
عسکری نسب، تعداد شناورهای ورودی و خروجی به بنادر غرب هرمزگان را تا نیمه بهمن ماه  ۱۵ هزار و ۶۷۸ فروند اعلام کرد.