به گزارش خبرنگار ایرنا، علی خاکی صدیق روز چهارشنبه در همایش یادگیری سیار، از نظر تا عمل افزود: در تمام مراحل آموزش مجازی در پاندمی کرونا با تعطیلی جدی رو به رو نشدیم و در نیمه اسفند برخی آموزش ها متوقف شد؛ زیرا تصور می شد این مسئله گذرا است، اما از فروردین ماه آموزش الکترونیکی در تمام موسسات ایجاد و جایگزین آموزش حضوری شد.
وی در این همایش که به صورت مجازی برگزار شد، ادامه داد: در ایران سیاست کلان وزارت علوم با مشاوره معاونین موزشی دانشگاه ها توقف نشدن آموزش بود و انعطاف پذیری در آموزش ایجاد شد.
خاکی صدیق تصریح کرد: مقاومت هایی برای آموزش مجازی بود که در این زمینه فرهنگ سازی شد. موضوع آموزش الکترونیکی درکشور افتخار ملی است و دانشگاه ها به خوبی نقش خود را ایفا کردند و اجازه ندادند آموزش دچار بحران شود.
وی عنوان کرد: استفاده از موبایل در فضای آموزشی یک الزام است و یک انتخاب نیست. در وزارت علوم از عملکرد فعالیت دانشگاه ها دو نوبت گزارش گیری انجام شد.
خاکی صدیق تصریح کرد: از ۲۲۰ دانشگاه گزارش گیری شد. حدود ۷۸ دانشگاه دولتی هستند و عملکرد حدود ۷۱ هزار هیات علمی نیز بررسی شد. بیش از ۹۸ درصد کلاس های الکترونیک و ۷۷ درصد کلاس های عملی برگزار شده است.
وی اظهار داشت: بیش از ۹۷ درصد از مجموع دانشجویان از آموزش های الکترونیکی بهره مند شدند. دانشگاه ها باید بودجه های خود را به سمت آموزش مجازی سوق دهند و اساتید را آموزش دهند. با تفاهمنامه آموزش الکترونیکی که به تصویب رسید، این آموزش ها به یقین در قالب آموزش های ترکیبی استقرار پیدا می کند.
معاون وزیر علوم تصریح کرد: مشکلات و چالش های جدی دروس عملی، سنجش تحصیلی دانشجویان چالش بزرگی است که اساتیدی که ارزیابی در طول ترم داشته اند به صحت آن نزدیک تر است. برخی اساتید می خواستند با آزمون ارزیابی کنند که نتیجه موفقی نداشت. چالش هایی داریم که امید است با کم شدن بیماری کلاس های عملی را برگزار کنیم.
خاکی صدیق افزود: ستاد ملی کرونا به برخی مناطق مجوز داد که کلاس های عملی در برخی نقاط برگزار شود. همچنین به دنبال این هستیم تا با رعایت پرتکل های بهداشتی کلاس ها به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار شود.
"اولین همایش ملی یادگیری سیار، از نظر تا عمل، بهمن ۹۹" روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن توسط هسته پژوهشی یادگیری سیار دانشگاه علامه طباطبایی در محل این دانشگاه برگزار می شود.