گرگان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز چهارشنبه از دفتر تسهیل‌گری، یک شیرخوارگاه در حال ساخت و کمپ ماده ۱۶ در گرگان دیدن کرد.

غلامرضا پناه در این بازدید روند ساخت تنها شیرخوارگاه گلستان را مطلوب دانست و برای تسریع در روند تکمیل این پروژه با تخصیص اعتبار از محل ردیف‌های ملی قول مساعد داد.

شیرخوارگاه گرگان که عملیات ساخت آن از سال ۹۷ در زمینی به مساحت ۴۴۰ مترمربع آغاز شده در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد رسیده است.

در حال حاضر شیرخوارگاه گرگان در مکان استیجاری با ۱۷ نوزاد مشغول فعالیت است.

وی همچنین با حضور در دفتر تسهیل‌گری محلات اوزینه و چناران گرگان در جریان مشکلات و آسیب‌های این محله‌های آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین و اقدامات انجام شده در آن قرار گرفت.

دفاتر تسهیل‌گری در محلات حاشیه‌نشین با هدف بررسی و مطالعه وضعیت مسایل، نیازها و و ظرفیت‌های موجود در محلات و توانمندسازی ساکنان از طریق آموزش‌ خانواده، فنی و حرفه ای و همچنین پیگیری حل مسایل کالبدی، اقتصادی و اجتماعی از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی و ساکنین مشغول فعالیت هستند.

گلستان سه دفتر تسهیل‌گری در گرگان (محلات انجیراب و افسران، اوزینه و چناران) و محله سیدآباد بلیجه گنبدکاووس دارد.

معاون وزیر تعاون همچنین از کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ گلستان دیدن کرد.

این کمپ ظرفیت پذیرش صد معتاد متجاهر را برای دوره سه ماه دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از دفتر تسهیل‌گری گرگان به ایرنا گفت: تاکنون تسهیلات اشتغال‌زایی به حاشیه‌نشینان کشور پرداخت نشده که امیدواریم شرایط اعطای وام ارزان قیمت برای رفع مشکل بیکاری ساکنان این مناطق فراهم گردد.

غلامرضا پناه اظهار داشت: با توجه به فراگیری اشتغال غیررسمی، نامطمئن و آسیب‌زا در مناطق حاشیه شهرها، دفاتر تسهیل‌گری می‌توانند برای آموزش، اشتغال، رفع بیکاری و ساماندهی این وضعیت گام بردارند.

بازدید از یک کارخانه تولید لوازم الکتریک در شهر دلند و همچنین شرکت در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه‌های امروز معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان است.