خرم‌آباد - ایرنا - رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: وکیل یا کارشناسی که ملزم به اجرای حق است باید از نظر اعتقادی و حق طلبی جایگاه والایی داشته باشد.

به گزارش ایرنا علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در دیدار با رییس کل دادگستری لرستان اظهار کرد: حضرت علی(ع) نماد عدالت در جامعه اسلامی بود و ما بایستی در اجرای عدالت این امام همام را الگوی کار خود قرار دهیم.

وی افزود: جایگاه وکیل و کارشناس در نظام تحقق عدالت باید در منظر مردم و مسئولان دستگاه قضا مشخص باشد و وکلا و کارشناسان بایستی قسمت‌های نامشخص پرونده‌ها را روشن و از حق موکل حمایت کنند.

وی ادامه داد: باید نگاه مردم نسبت به جامعه کارشناسان و وکلا در جامعه مثبت باشد و تحقق این مهم، تنها با ایجاد تغییر در خود جامعه وکلا و کارشناسان آغاز می شود.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: نیروهای مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه از متعهدترین و باسوادترین افراد فعال در جامعه حقوقی کشور هستند و بایستی از ظرفیت آنان برای ارتقای عدالت استفاده شود.

بهادری جهرمی افزود: مرکز مشاوره و کارشناسان دستگاه قضایی در بیش از ۱۰ استان ایجاد شده است و امید می رود در لرستان نیز فعال شود.