شاهرود - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: عملیات روکش آسفالت ۱۶ کیلومتر از محور عباس آباد میامی - کاهک آغاز شد.

امیر عمیدی روز پنجشنبه در حاشیه اجرای این طرح در گفت وگو با ایرنا، افزود: عملیات اجرایی قطعه اول این طرح به طول ۱۵ کیلومتر  آغاز شد که ۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۱۰ کیلومتر دیگر آن آماده بهره برداری می باشد و تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

عمیدی ادامه داد : قطعه دوم که عملیات روکش آن اغاز شده است جهت انجام عملیات زیر سازی و ابنیه فنی و زیر اساس تا کنون ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت : ۲۵۰ میلیارد ریال جهت اجرای کامل روکش اسفالت و بهره برداری این محور نیاز است.

مدیرکل راه وشهرسازی شرق استان سمنان تصریح کرد: رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی شرق استان سمنان ضرورت دارد.

محور میامی - سبزوار یکی از پرحادثه ترین محورهای ارتباطی در استان سمنان است و براساس آمار پلیس راه سالانه دستکم ۸۰ تن در این محور براثر سانحه رانندگی جان خود را از دست می دهند. 

این محور که بخشی از جاده ترانزیتی تهران - مشهد بشمار رفته و هرساله بیش از ۲۰ میلیون تن از آن گذر می کنند، از نقاط حادثه خیز بوده و خاطرات تلخی را برای بسیاری از هموطنان برجای گذاشته است.  

از میامی تا سبزوار حدود۲۰۰ کیلومتر فاصله است، اما بخشی از این راه موسوم به ۳۰ کیلومتری عباس آباد - کاهک از وضعیت نامناسبی برخوردار است .  

مجموع راه های شهرستان میامی ۵۷۰ کیلومتر است که حدود۳۴۰ کیلومتر راه روستایی می باشد. 

شهرستان میامی با هشت هزارو ۶۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۴۰هزار تن درشرق استان سمنان قرار دارد.