ساری - ایرنا - تند باد سرعت ۱۱۵ کیلومتر بخش‌هایی از مناطق کوهستانی مازندران را درنوردید.

به گزارش ایرنا، مازندران شب گذشته با سامانه جدید بارشی و کم فشار همراه بود که ابتدا به شکل تندباد بخش های قابل توجهی از استان به خصوص مناطق کوهستانی را در نوردید.

بر اساس گزارش هواشناسی مازندران با وجود اینکه در مناطق جلگه‌ای و کم ارتفاع شهروندان شاهد وزش نسبتاً ملایم باد بودند ، اما سرعت تندباد در ارتفاعات از مرز ۱۰۰ کیلومتر فراتر رفت.

داده های آماری هواشناسی نشان می دهد که سرعت تندباد در منطقه کوهستانی کجور در شهرستان نوشهر به ۱۱۵ کیلومتر رسید و پس از آن بلده نور با ۷۹ کیلومتر، آلاشت و سیاه بیشه با ۶۸ و پل سفید و کیاسر با ۶۵ کیلومتر بیشترین سرعت تندباد را تجربه کرد.

رییس اداره پیش بینی و پیش آگاهی جوی هواشناسی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت : وزش باد در مناطق کم ارتفاع و جلگه ای نامحسوس بوده و بیشتر در ارتفاعات بود.

علی اصغر بسطامی علت تندباد شب گذشته را جریانات گرم جنوبی دانست و افزود: وزش تند باد زمینه ورود سامانه جدید بارشی بود که اکنون تمامی استان را در برگرفته است.

وی بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته را نیز با ۳۰ میلی متر مربوط به سیاه بیشه عنوان کرد و گفت : بیشترین میزان بارش برف نیز در پل زنگوله تا تونل کندوان چالوس ثبت شده که ارتفاع برف در این منطقه به حدود ۵۰ سانتی متر رسیده است.

رییس اداره پیش بینی جوی هواشناسی مازندران روز گذشته را برای مناطق کوهستانی گرم توصیف کرد و گفت: در حالی که روز چهارشنبه حداکثر دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه ای به ۱۲ درجه سانتی گراد رسید، در ارتفاعات استان تا ۲۲ درجه گرم شد.

بسطامی افزود: کیاسر با ۲۲ درجه سانتی گراد، کجور ۲۱ درجه و پل سفید و آلاشت با ۲۰ درجه سانتی گراد گرم ترین مناطق استان در روز گذشته بودند.

وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر مناطق کوهستانی مازندران با بارش آرام برف و بخش های جلگه ای با بارش باران همراه است که تا غروب امروز ادامه خواهد داشت.

رییس اداره پیش بینی جوی هواشناسی مازندران برای روز جمعه و اوایل روز شنبه آسمان استان را صاف تا نیمه ابری توصیف کرد و گفت: از اواخر شنبه شب تا روز سه شنبه سامانه بارشی در مازندران فعال می شود.