ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آموزش جهادی مدیران برای ارتقای سواد رسانه‌ای آنان در شرایط کنونی جامعه ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آشنایی با فضای مجازی از الزامات جامعه امروزی است، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در کمیته فضای مجازی فعال شده و با خروج از روند عادی، جهادگونه عمل کنند.

وی با اشاره به افزایش استفاده از فضای مجازی همزمان با شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: باید اذعان کنیم که منکرات در فضای مجازی به شدت افزایش یافته است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه افزایش این موارد تهدیدی بزرگ برای جامعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی باید به صورت جدی دنبال شود.

وی با تاکید بر ضرورت ساده زیستی مدیران در حکومت اسلامی از مسوولان خواست تا در ساده زیستی الگویی برای همگان باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از نهادها و متولیان فرهنگی نیز خواست تا تدابیر عملی برای مقابله با فرهنگ اشرافی‌گری ترویج یافته به وسیله شبکه‌های اجتماعی اتخاذ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص الزام افزایش جمعیت و فرزندآوری، اظهار داشت: در همین راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در قانون گذاری و تعریف سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت پیش قدم بوده و به سرعت وارد عمل شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه سیاست‌های مدنظر مقام معظم رهبری در افزایش جمعیت باید در اولویت اقدامات قرار گیرد، گفت: به این مشکل باید با یک نگاه ملی نگریست.

علی مصطفوی با اشاره به رشد منفی جمعیت در برخی از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، بیان کرد: هرچند میزان رشد جمعیت در آذربایجان‌غربی بالاتر از متوسط کشوری است ولی در صورت ادامه روند کنونی میزان رشد جمعیت در این استان نیز منفی خواهد بود.

وی با بیان اینکه از تقویت شبکه‌های اجتماعی سازنده حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: از سویی نیز کارگروه فضای مجازی باید اقدامات بازدارنده مناسبی با متخلفان دراین حوزه داشته باشد.

وی همچنین در رابطه با شیوع گسترده ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه وضعیت مرکز استان امروز، نارنجی شد و آمار مبتلایان افزایش چشم گیری یافت؛ باید اذعان کنیم که اگر تدابیر لازم اتخاذ نشود و مردم نیز رعایت نکنند، آمار فوتی در این استان ۲ رقمی خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نسبت به افزایش نگهداری از حیوانات خانگی در بین شهروندان هشدار داد و گفت: مرجعی برای رسیدگی به شکایت شهروندان در این راستا وجود ندارد که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا، استفاده از فضای مجازی در سال های اخیر گسترش زیادی پیدا کرده ولی سواد رسانه ای مطابق آن بهبود نیافته است.