یزد- ایرنا- طرح توسعه یک واحد تولیدی نخ، روز شنبه طی مراسمی با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان اشکذر استان یزد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۶ هزارو ۵۰۰ تن انواع نخ در فضایی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع زیربنا ساخته شده است و سالانه، ۶۰ هزار تن نخ پلی استر، ۳۰ هزار تن تکسچره، ۶۵۰۰ تن دوک مقوایی و ۷۰ هزار تن نخ فیلامنت نیمه آرایش و کاملا آرایش یافته تولید می‌کند.

ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر از جمله ویژگی های این واحد تولیدی نخ است که با سرمایه گذاری دو هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال که ۱۳۳۰ میلیارد آن سرمایه ریالی و پنج میلیون یورو آن سرمایه ارزی بوده راه‌اندازی شده است.

این واحد در زمینه تولید انواع نخ پلی استر سفید و رنگی با ظرفیت بالا، تابندگی انواع نخ و سیستم تکسچرایزینگ و انواع دوک مقوایی توانسته گام بلندی در تأمین مواد اولیه واحدهای نساجی شامل پارچه مبلی، پرده‌ای، روفرشی و البسه ظریف در سطح استان و کشور بردارد.

صادرات مستقیم به کشورهای ترکیه، عراق، روسیه و ارمنستان از دیگر ویژگی‌های این واحد تولیدی نخ در استان یزد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور افتتاح چهار طرح صنعتی و معدنی روز شنبه وارد شهر یزد شد.

افتتاح واحد تولیدی گرانول شهرستان میبد، معدن سرب و روی تاجکوه شهرستان بافق و طرح توسعه سرب و روی مهدی آباد، بازدید از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان و واحد گندله سازی این شرکت، بازدید از سنگ آهن مرکزی ایران - بافق و صنایع جوار معدنی، شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و دیدار با  نماینده ولی فقیه و امام شهر جمعه یزد از دیگر برنامه‌های این سفر است.