لارستان- ایرنا- فرماندار گراش استان فارس گفت: تعامل و همکاری های صادقانه عوامل اجرایی و هیات‌های نظارت مهمترین اصل و پیش نیاز اساسی برای برگزاری انتخابات سالم، قانونمند،پرشور و با مشارکت حداکثری مردم در سال ۱۴۰۰ است.

مجید غلامپور شنبه در دیدار رئیس و اعضای هیات نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان گراش اظهار داشت:نظارت و اجرای قانون در کنار حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات، اولویت نخست عوامل اجرایی و نظارت است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران امروزه در اوج عزتمندی و سرافرازی در ابعاد مختلف قرار دارد، گفت: همه ما به عنوان مجریان و عوامل اجرایی باید نسبت به حساسیت و اهمیت بالای انتخابات در شرایط کنونی واقف باشیم و با تمام توان و ظرفیت زمینه لازم برای مشارکت و حضور پرشور مردم در این عرصه مهم را فراهم کنیم.

وی گفت: یکی از الزامات جمهوریت نظام، نقش مردم و مشارکت آنان در عرصه انتخابات است و همه دست اندرکاران انتخابات باید برای برگزاری انتخابات قانونمند، سالم و توام با مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند.

غلام‌پور، اولویت اساسی در انتخابات پیش رو را بر محور قانون  و اصل بی‌طرفی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تلاش و همدلی اعضای هیات اجرایی و نظارت شهرستان گراش شاهد برگزاری انتخاباتی قانونمند و پرشور و آبرومند باشیم.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ در شهرستان گراش نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی این هیات بر ضرورت تعامل، همدلی و همراهی بهتر میان عوامل اجرایی و نظارت برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات تاکید کرد.

محمد هاشم درویشی گفت: اهمیت و جایگاه انتخابات در تعیین سرنوشت اجتماعی و نقش آن در نظام دینی و مردم سالار جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمام دستگاه‌ها و عوامل انتخابات باید با تلاش، دقت و تعامل شرایط برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور را فراهم کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری شیراز قرار دارد.