سمنان- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۶۵۰ باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان امسال در این استان با هدف تقویت رویکرد برنامه‌های سمنان برای دستیابی به پایتختی کتاب تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل صادقی نژاد روز شنبه در نشست بررسی تشکیل باشگاههای کتابخوان در دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: ایجاد ۶۵۰ باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان در حالی است که سال گذشته در این استان شمار باشگاههای کتابخوان ۴۴ مورد بود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است شمار باشگاه‌های کتابخوان با تلاش دستگاههای مختلف فرهنگی به بیش از ۲ هزار باشگاه برسد.

وی با اشاره به روحیه و شرایط سالمندان و بازنشستگان در جامعه گفت: دستگاههای متولی نظیر بهزیستی، تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاههای مرتبط با امور سالمندان نیز باید برای تشکیل باشگاههای کتاب و کتابخوانی برای این قشر تلاش و اقدام کنند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تلاش سمنان برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، مهمترین هدف در این برنامه را ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه بیان کرد.

رضا شمس خانی مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان نیز در این نشست به تبیین اهداف و برنامه های مرتبط با طرح پایتخت کتاب پرداخت و از تدوین و برنامه ریزی اجرای بیش از ۲۰ طرح ابتکاری و خلاقانه مرتبط با کتاب و کتابخوانی در این دبیرخانه خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان، معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان و سایر مسوولان شرکت کننده در این نشست نیز به طرح دیدگاهها و نظرات خود در خصوص لزوم توجه به برنامه های کتابخوانی به ویژه برای گروههای سالمندان پرداختند.

سمنان یکی از شهرهای کشور است که برای دستیابی به عنوان «پایتخت کتاب ایران» برای سال ۱۴۰۰ در حال برنامه‌ریزی و تلاش است.

برچسب‌ها