تهران – ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: با تخریب ۶۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی پاکدشت، ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد و به حالت اولیه بازگشت.

جمال فرامرزی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای بند ۲ تبصره ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات و به منظور جلوگیری از ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از منابع پایدار، ۶۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای حاجی‌آباد از توابع بخش مرکزی پاکدشت تخریب شد.

وی افزود: با تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز که عمدتا به صورت سوله بود، ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد سازی شد.

وی گفت: این تخریب‌ها با دستور مقام قضایی و با حضور نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی، بخشداری و جهاد کشاورزی انجام شد.

فرامرزی افزود: زمین کشاورزی تنها باید مورد بهره برداری کشاورزی قرار بگیرد و هر گونه تغییر کاربری، اعم از ویلا سازی و کاربری های صنعتی و کارگاهی به هیچ عنوان از سوی جهاد کشاورزی پذیرفتنی نیست.

وی گفت: افرادی هم که به هر نحو قصد سرمایه گذاری در اراضی کشاورزی را دارند، پیش از هرگونه اقدام برای خرید ملک و یا زمین، وضعیت کاربری آن زمین را از مدیریت جهاد کشاورزی استعلام کنند.

مدیرجهاد کشاورزی پاکدشت افزود: متاسفانه برخی با ناآگاهی و با فریب افرادی سودجو اقدام به خرید بنا و سوله در اراضی کشاورزی می کنند که در نتیجه دچار ضرر و زیان مالی فراوان می شوند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون با تخریب بیش از ۴۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در دو بخش شریف آباد و مرکزی شهرستان پاکدشت حدود ۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان آزادسازی و به وضع سابق بازگردانده شد.