به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی بررسی وضعیت خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است، اظهار داشت: سرویسهای ۳۰ گانهای که در طرح ۳۰۷۰ برای غیرحضوری شدن آنها برنامه ریزی کردهایم، طی هفتههای آینده تکمیل می شود، اما پایش و ارتقاء دائمی این سرویس ها و رفع مشکلات احتمالی فرآیندی دائمی است.
وی افزود: از امروز هر کدام از استان ها مسئولیت بررسی دقیق و همه جانبه شرایط یکی از سرویسهای غیرحضوری را برعهده خواهند گرفت و مدیران استان ها نیز به عنوان مطالبهگر و مسئول پیگیری رفع اشکالات و ارتقاء این سرویسها مسئولیت بسیار مهمی برعهده دارند.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تعیین حیطه وظایف و فعالیتهای واحدهای مختلف مرتبط با فناوری اطلاعات را از اقدامات موثر برای ارتقاء خدمات غیرحضوری برشمرد و ادامه داد: شرکت خدمات ماشینی تأمین به عنوان مجری خدمات غیرحضوری مسئولیت نمایندگی این سازمان در پیشبرد خدمات را برعهده دارد و اختیار به کارگیری نیرو یا همکاری با سایر شرکت ها را برای پیشبرد برنامهها خواهد داشت.
سالاری گفت: واحدهای تخصصی ستادی سازمان تأمین اجتماعی نیز سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامهها را برعهده داشته و نظارت این واحدها بر شرکت تأمین به معنی مداخله و سلب آزادی عمل این شرکت نخواهد بود.
وی تأکید کرد: شرکت خدمات ماشینی تأمین در کنار اختیارات و آزادی عملی که دارد، باید اصلاحات لازم را صورت و مأموریتهای کلان سازمان را نیز برعهده بگیرد و جزئیات کارها هم با صلاحدید شرکت انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ایجاد داشبورد مدیریتی برای مدیران استانی این سازمان خبر داد و گفت: مدیران استانی میتوانند وضعیت خدمات غیرحضوری به جامعه تحت پوشش را به صورت مستمر کنترل کرده و تمهیدات لازم را برای رفع اشکالات احتمالی و توسعه خدمات غیرحضوری اتخاذ کنند.
سالاری روند رو به بهبود و ارتقاء خدمات غیرحضوری را امیدوار کننده ارزیابی کرد و گفت: با تداوم این روند انتظار می رود که در آینده نزدیک سرویس های غیرحضوری سازمان به بهترین شکل ممکن در خدمت مردم قرار گیرند.
در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی هم به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای طرح ۳۰۷۰ پرداختند.
براساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماههای اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است، به مرور ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه و با تکمیل این طرح حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاهش مییابد. این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارند.
به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان افتتاح شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاریهای این سازمان را کاهش میدهد.