در متن تذکر محمد حاجیان شهری آمده است: نتایج مطالعات زیست محیطی طرح کمربند جنوبی به صورت عمومی منشتر شده و احداث آن در مطالعات زیست محیطی رد شده است لذا ضمن تذکر به شهردار یادآور میشود فشار به مشاور و دستکاری نتیجه مطالعات طرح، هیچ فایدهای جز از دست رفتن اعتبار مجموعه مدیریت شهری ندارد.
طرح آزادراه و کمربند جنوبی مشهد از انتهای بولوار شهید برونسی تا اتوبان مشهد - باغچه به طول ۲۷ کیلومتر طراحی شده بود و ساخت آن از اواخر دهه ۷۰ در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفت و پس از انجام مطالعات به پیمانکار واگذار شد.
این طرح که در مرحله نخست آن به طول ۱۲ کیلومتر از انتهای بولوار شهید برونسی تا انتهای بولوار طالقانی به بزرگراه شهید کلانتری متصل می شد حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود اما در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ با اعلام دادستان مشهد مبنی بر این که به علت نداشتن پیوست زیست محیطی، هرگونه فعالیت برای ادامه اجرای طرح کمربند جنوبی مشهد تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی میشود از ادامه اجرا بازماند.
در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد، لایحه آییننامه رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل مسافر در پایانههای برون شهری به تصویب رسید.
در این راستا و در اجرای قانون اصلاح لایحه قانونی احداث پایانههای مسافربری و ممنوعیت رفت و آمد اتوبوسهای برون شهری در داخل شهر مصوب ۱۳۷۲ و به منظور ایجاد نظم و انضباط و ارتقای خدمات شهرداری مشهد، آییننامه ساماندهی بخش حمل و نقل مسافر در پایانههای برون شهری تصویب شد.
همچنین امروز لایحه تخفیف هزینه صدور یا تمدید پروانه فعالیت و اشتغال در ناوگان حمل و نقل بار درون شهری مشهد تصویب شد.
بر اساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده میشود، نسبت به اعمال ۵۰ درصد تخفیف در صدور یا تمدید پروانه فعالیت و اشتغال رانندگان و مالکان خودروهای حمل و نقل بار سبک و سنگین برای گروههای خاص شامل خانواده شهدا، جانبازان، رزمندگان، آزادگان و افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اقدام کند.
تصویب اصلاح لایحه اجرا و تکمیل پروژه بوم پارک کشفرود با قید دو فوریت نیز از دیگر مصوبات این جلسه علنی بود.