صلاح قریشی روز سهشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان تعهدات پرداخت شده جدا از هزینههای پرداختی در حوزه درمانی است.
وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ هزار بیمه شده در استان داریم که ۲۱۰ هزار بیمه شده اصلی است یادآور شد: از این پس دفاتر درمانی و کارگزاریها دفترچه درمانی صادر نمیکنند و تمام خدمات از طریق شماره ملی انجام میشود.
قریشی اضافه کرد: ۳۰ خدمت برجسته و پرمراجعه به صورت غیرحضوری ارائه میشود و این موجب میشود که ۷۰ میلیون بار مراجعه در کشور به سازمان کاهش یابد.
وی با بیان اینکه بیمه شدگان میتوانند هر سوال و مسئلهای را از طریق شماره ۱۴۲۰ مطرح کنند افزود: تاکنون ۲۴ خدمت رونمایی شده، سه خدمت هفته آینده رونمایی میشود و تا پایان سال ۳۰ خدمت تکمیل میشود.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: درخواست غیرحضوری حوادث، استعلام وضعیت دریافت مستمری، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، درخواست کمیسیون پزشکی و امکان مشاهده جزییات محاسبات و گردش حساب بدهیها از جمله ۳۰ خدماتی است که به صورت آنلاین از طریق سامانه eservices.tamin.ir انجام میشود.