مشهد- ایرنا- رییس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشکده تاکنون ۸۰ پزشک متخصص طب سنتی تربیت کرده است.

دکتر مهدی یوسفی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افرود: تاکنون تحصیلات ۵۰ پزشک متخصص در دانشکده طب سنتی و مکمل مشهد به پایان رسیده و این افراد دانش‌آموخته هم‌اینک مشغول طبابت در حوزه تخصصی خود هستند. 

وی ادامه داد: ۳۰ دانشجو نیز هم‌اینک در مقطع تخصصی دانشکده طب سنتی و مکمل  دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در حال تحصیل هستند.
رییس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد به فعالیت ۱۰ ساله این دانشکده اشاره و بیان کرد: پیش از این تربیت متخصص در دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها در رشته "طب سنتی ایرانی" انجام می‌شد. 

وی گفت: "طب سوزنی" دومین رشته راه‌اندازی شده در دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که برای نخستین بار در کشور تربیت متخصصان آن از بهمن ماه امسال در این دانشکده آغاز شده است. 

دکتر یوسفی افزود: شش دانشجو هم‌اینک در رشته طب سوزنی این دانشکده مشغول تحصیل و کسب تخصص هستند تا پس از دانش‌آموختگی، به عنوان نخستین پزشکان متخصص تربیت شده داخل ایران در حوزه طب سوزنی به درمان بیماران بپردازند.
وی ادامه داد: طب سوزنی در درمان تعداد زیادی از بیماریها نظیر امراض مزمن، سردردهای عضلانی، بیماریهای استخوانی و حتی ناخوشیهای روحی و روانی کاربرد دارد. 
رییس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اینک خدمات طب سنتی این دانشکده به عموم مردم در درمانگاهها و کلینیکهای مستقر در بیمارستانهای امام رضا (ع)، قائم (عج) کلانشهر مشهد و همچنین هشت سلامتکده طب سنتی با همکاری بخش خصوصی در سطح این شهرستان ارائه می‌شود.
دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد. ظرف این مدت ۱۰ دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده صورت گرفته است.