به گزارش ایرنا از سازمان بیمه سلامت، سید مهدی میرشاه ولد روز چهارشنبه درباره کلاهبرداری از شهروندان و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به وسیله تماس تلفنی افزود: سودجویان با روشهای مختلفی تلاش میکنند که شهروندان را برای فروش بیمههای تکمیلی قانع کنند. این افراد از عباراتی مانند «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» برای این منظور سوء استفاده میکنند.
وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران هیچ گونه تماس تلفنی با شهروندان یا بیمه شدگان برقرار نمیکند و اصولا چیزی به نام «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» مربوط به این سازمان وجود ندارد و این تماسها با هدف کلاه برداری از شهروندان از طرف برخی افراد سود جو برقرار میشود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: این کلاهبرداران در تماسهای تلفنی خود با شهروندان، اطلاعات اولیهای از شهروندان ارائه کرده و سپس با روشهای روان شناسی اطلاعات دیگری کسب میکنند و با تجمیع این اطلاعات، فرد را در وضعیتی قرار میدهند که فکر کند اگر هزینه مورد ادعا را پرداخت نکند، بیمه او قطع یا امکان بیمه شدن از وی سلب میشود.
وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به هیچ وجه بازاریابی یا انجام بیمه به صورت تلفنی نداشته و هرگونه تماس تلفنی با محتوای صدور «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» یا عناوین مشابه آن، مورد تایید این سازمان نیست و در بیشتر موارد کلاه برداری است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: شهروندان و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران هرگونه سوال در مورد بیمه سلامت را میتوانند از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با کارشناسان این سازمان در میان گذاشته و پاسخ مناسب را دریافت کنند.