تهران - ایرنا - وزیر خارجه اردن با بیان اینکه جامعه جهانی به اتفاق آرا بر اهمیت راه‌حل دو دولت برای حل بحران فلسطین تأکید دارد، اعلام کرد که آمریکا اخیرا در مورد موضوع فلسطین نشانه‌های مثبتی از خود نشان داده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی اردن (پترا) امروز (چهارشنبه) به نقل از «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن، از وجود فشارهای بین‌المللی برای جلوگیری از اقدامات یک جانبه رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان که می‌تواند راهکار دو دولتی را تضعیف کند، خبر داد.

وزیر خارجه اردن اضافه کرد که اگرچه نشانه‌های مثبتی از سیاست جدید آمریکا در مورد فلسطین وجود دارد، اما اردن نسبت به این موضوع زیاد خوشبین نیست؛ چرا که در انتخابات آتی اسرائیل (سرزمینهای اشغالی فلسطین) نامزدهایی پیروز خواهند شد که اعتقادی به راه‌حل دو دولتی ندارند، اما امان برای دستیابی جهت تحقق این امر به کار خود در عرصه منطقه‌ای و جهانی ادامه خواهد داد.

الصفدی تصریح کرد: در این خصوص، آمریکا نقش پیشرو و اتحادیه اروپا نقش اصلی و اردن نیز نقش رهبری را در منطقه دارد. اکنون دریچه‌ای وجود دارد که باید از آن برای حرکت به سمت راهکار دو دولتی به منظور حل مساله فلسطین استفاده کرد. باید مذاکرات جدی و سازنده آغاز شود و اکنون فرصت برای این امر مهیا است.

وی تأکید کرد که روابط اردن با تشکیلات خودگردان فلسطین بسیار عالی است و همکاری بین دو طرف برای پشتیبانی و حمایت از فلسطینیان و ایجاد وحدت میان آنها ادامه دارد.

وزیر خارجه اردن افزود: هر زمان طرف فلسطینی صدای واحدی را ارائه دهد، جهان بیشتر به آنها گوش فرا می‌دهد. اکنون اردن آماده است تا برای موفقیت در انتخابات فلسطین کمک کند و جامعه جهانی باید از این انتخابات حمایت کند و فلسطینییان باید در این انتخابات شرکت کنند و رای دهند.

رژیم صهیونیستی در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» و به پشتوانه حمایتهای بی‌دریغ وی تمامی قوانین، قطعنامه‌های سازمان ملل و توافقنامه‌های قبلی به طرف فلسطینی را زیر پا گذاشت و به روند شهرک‌سازی در سرزمینهای فلسطینیها به شدت افزود.